הרצח בבאר שבע הלילה היה ככל הנראה ידוע מראש, ולא בכדי בני משפחתה של הנרצחת מפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה וכלפי מערכת המשפט. אחרי שקיבלו במהלך הלילה את ההודעה על הירצחה של בת המשפחה הצעירה, יצא אביה לבאר שבע יחד עם בן משפחה נוסף, למרות שהמשפחה היא דתית השומרת שבת, וזאת כדי להיות בסביבת בתו המנוחה וכן לא לפספס את הדיון בבית המשפט, לשם יובא בשעות הערב החשוד.


אמה של המנוחה בקושי יכולה לדבר, היא בוכה או כפי שמגדירים אותה בני המשפחה, "חצי מתה". בשישי האחרון, כמה שעות לפני הרצח המתועב, במין תחושה של אמא, ניסתה האם למנוע את נסיעתה של בתה אל בן זוגה, נעלה אותה בבית ואסרה עליה לצאת.

הבת, שהייתה מאוהבת בבן זוגה "בטירוף" לפי בנות המשפחה, מחלה על כבודה וגם על אירועים מהעבר בהם תקף אותה, הזמינה משטרה וביקשה שיורו לאמה לאשר לה לצאת מהבית.

שוטר שהגיע למקום פעל אמנם על פי החוק, אך באירוע הזה לא הגדיל ראש והורה להם כי כיוון שבתה מעל לגיל 18 היא בגירה ורשאית לעשות ככל העולה על רוחה, ומכאן נעילת הבית מהווה כפיית שווא האסורה על פי חוק. הבת ארזה את חפציה, יצאה אל בן זוגה ובעצם בכך ויתרה על חייה.

"הם בסך הכל היו יחד חצי שנה. כולנו ניסינו למנוע את הקשר הזה, נעשו אליו פניות להניח לה לנפשה. היא לא עברה באופן מוחלט להתגורר איתו אלא פעם הייתה בבית ופעם נסעה אליו. הוא פשוט לא הרפה ולא ויתר", מספרת קרובת משפחתה של המנוחה, שמוסיפה וטוענת: "המשטרה יכלה למנוע את הרצח הזה. הם התעלמו ממקרי האלימות הקודמים. יש לו תיק פתוח בתחנת ב"ש רק מהחודשים האחרונים ומקרי אלימות נוספים בתחנת נתניה, רבים מהם כלפי בת זווגו".

"כל בר דעת היה צריך להבין שהבחור מסוכן לצעירה הזו. היא הייתה כלואה בתוך האהבה אבל הרשויות היו צריכות לשים פה מעצור. במקום לשלוח עובדת סוציאלית נהלו לפי הנוהל היבש: היא בגירה ומותר לה לעשות ככל העולה על רוחה. היא בחרה בלב ואיבדה את חייה", הוסיפה.

קרובת משפחה אחרת מוסיפה: "היא רצתה להתחתן ולהביא ילדים, זה מה שהיה חשוב לה". אחותה של הנרצחת מוסיפה: "כולנו ידענו שזה ייגמר רע. ניסינו לעשות הכל אבל היא חשבה שיהיה בסדר, שהוא ישתנה. היא רצתה להגשים את חלומה, להקים משפחה וילדים". דודתה של הנרצחת הוסיפה: "עוד אחת שנרצחה ונכנסה לסטטיסטיקה, כשהמשטרה מתעלמת מכל הסימנים. היו צריכים לטפל במקרה שלה אחרת, חבל". 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנחנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. המנוחה התקשרה למוקד המשטרה בתאריך 9/11/21  בשעה 18:45 , טענה שהיא בת 18 והוריה מסרבים לתת לה לצאת מהבית. שוטר שהגיע לבית המשפחה פגש בבית את המנוחה, אמה ואחותה.

"המנוחה סיפרה לשוטר שהיא מעוניינת לנסוע הביתה לבאר שבע לחבר שלה ואמה מונעת ממנה לצאת מהבית. השוטר שהתרשם שהמנוחה מבולבלת וחושיה מעורפלים פנה אליה וביקש ממנה להישמע לאמה ולא לנסוע. המנוחה שוכנעה על ידי השוטר ובני המשפחה ללכת לישון והיא נענתה ונשארה בבית. השוטר עזב את המקום רק לאחר שווידא שהמנוחה מסכימה להישאר בבית לנוח ולאחר שאמה נעלה את הדלת".