שמו המקורי הוא שבתי, אך מעטים מכירים אותו בשם הזה. כסטודנט החליף את שמו לשם קליט ומסחרי שבעזרתו קידם את הקריירה המוזיקלית שלו.

הקריירה המוזיקלית שלו נמשכה יותר מ־60 שנה, ובמהלכה הוא הוציא 39 אלבומי אולפן. הוא התחיל בפולק, עבר לחשמלי, חתך לקאנטרי, והתחבר בעיקר לבלוז. התרומה שלו למוזיקה הפופולרית הייתה עצומה.

שני אירועים בסוף שנות ה־60 הביאו לשינויים בחייו: תאונת אופנוע, שלאחריה הוא עבר להתגורר בוודסטוק, וביקור בישראל בכוונה לבחון את האפשרות להשתקע בקיבוץ.

הוא ביקר פעמים רבות בישראל, אבל את שתי ההופעות שהוא קיים כאן הוא מעדיף לשכוח. את הראשונה הוא הגדיר כ"גרועה בחייו". ההופעה השנייה, שנערכה בבריכת הסולטן בירושלים, הסתיימה לאחר 13 שירים בגלל קצר חשמלי. סבב הופעות נוסף מאוחר יותר שלו בארץ לא נחל הצלחה, ושליש מהכרטיסים שהוצעו למכירה נותרו בקופות.

אלבום הבכורה שלו נשא את שמו. בשנת 1973 הוא זכה לפנייה מהבמאי סם פקינפה, שביקש ממנו להלחין את פס הקול לאחד מסרטיו והציע לו לגלם באותו סרט תפקיד של נער כנופיה. חמש שנים אחר כך הוא התנצר, וארבע שנים לאחר מכן החליט לחזור לחיק היהדות והחל להגיע לשיעורים במרכז חב"ד בברוקלין. בשנת 1992 הוא ציין 30 שנה לאלבום הבכורה שלו באירוע מרשים שנערך במדיסון סקוור גארדן בניו יורק, שאליו הגיעו, בין היתר, ג'ורג' הריסון, טום פטי, אריק קלפטון, סטיבי וונדר, ניל יאנג ועוד.

בשנות ה־90 הוא התאושש מזיהום בלבו ונאלץ להוריד פרופיל. פחות מעשור אחר כך קיבל את פסלון האוסקר על שיר שכתב לסרט "נערי הפלא". בשנת 2016 העניק לו הנשיא ברק אובמה את מדליית החירות הנשיאותית. הוא זכה גם בפרס נובל לספרות, למרות שכישוריו התבטאו בעיקר בכתיבה ובהלחנה של שירים, אך לא הגיע לטקס קבלת הפרס, אלא העדיף לשלוח מכתב תודה.

בשנים האחרונות הוא חזר ובגדול עם שיר שנמשך 16 וחצי דקות ועוסק ברצח קנדי. אשתקד הוא מכר את קטלוג השירים שלו בתמורה למאות מיליוני דולרים.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
חברי הצמד, שמופיע יחד מאז שנות ה־70 של המאה ה־20 וזכה לכוכב בשדרות התהילה של הוליווד בקטגוריית ההופעה החיה, הם פן וטלר ( Penn&Teller), קוסמים ובדרנים אמריקאים ידועים, שהמיוחד בהופעותיהם הוא שאחד מחברי הצמד מתקשר עם הקהל באמצעות פנטומימה בעוד האחר מספר את הסיפור.