עלייה מדאיגה בגילויי השנאה: על פי דוח האיחוד האירופי שהתפרסם השנה, למעלה מ־44% מהצעירים היהודים החיים במדינות אירופה חוו הטרדה על רקע אנטישמי, ותשעה מתוך עשרה יהודים החיים במדינות אירופה מעריכים כי רמת האנטישמיות במדינה שבה הם חיים עלתה.

במטרה לעודד את הדור הצעיר בגרמניה לקחת חלק אקטיבי בשמירה על זיכרון השואה, בניהול שיח על לקחי השואה ובדיון על יצירת חברה טובה יותר, מיזם "זיכרון בסלון" יקיים היום לראשונה סמינר מחוץ לגבולות מדינת ישראל ועל אדמת גרמניה, בבית הסוכנות היהודית בצוזמאן ברלין.

הסמינר מתקיים בשיתוף עם ההסתדרות הציונית העולמית וארגון צוזאמן למען הקהילה הישראלית בצוזמאן ברלין, ותשתתף בו, בין היתר, זוגתו של נשיא גרמניה אלקה בודנבנדר, הפעילה במיזם ומארחת מדי שנה מפגש של "זיכרון בסלון".

לדברי מורן ציפר, מנכל"ית שותפה ב"זיכרון בסלון": "הסמינר בברלין הוא נקודת ציון משמעותית ומרגשת, שבה אנחנו מגייסים את הדור הצעיר מגרמניה להוביל את המסורת. אנחנו נרגשים לראות איך משנה לשנה יותר ויותר מדינות לוקחות חלק ועושות 'זיכרון בסלון', ובטוחים שמדינות נוספות יבחרו לקיים סמינרים דומים ויעודדו את הדור הצעיר להקים רשת דומה".

ראש המחלקה לארגון וקשר עם ישראלים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, גוסטי יהושע־ברוורמן, אומרת לקראת האירוע: "בעשור האחרון פעלנו יחד עם זיכרון בסלון להנחיל את זכר השואה לבני הדור השני. השנה נטלנו על עצמנו משימה להרחיב את השיח ולהנחיל את זיכרון השואה גם בקרב ישראלים החיים בתפוצות, בדגש על ילדי הדור השני לישראלים, שרובם מתחנכים בבתי ספר הציבוריים בארצות מגוריהם". 

מאיה וולפברג, מנהלת קהילה ותוכן של צוזמאן ברלין: "צוזאמן ברלין משמשת כמרחב הקהילתי העיקרי לישראלים בברלין ולכן באופן כמעט טבעי זיכרון והנצחת השואה הם חלק בלתי נפרד מהארגון שלנו. אנו שגרירים של זיכרון בסלון בגרמניה ומקיימים אירועי זיכרון בסלון כמידי שנה. הסמינר הוא חדשני, והמטרה הכי חשובה שלו בעיננו היא להנגיש לכל אדם מכל רקע דרך שתתאים להנציח ולזכור את השואה. כנכדה לניצולי שואה, כולל סבא יליד ברלין, אני מרגישה כבוד גדול וגאווה להיות חלק מהיוזמה המרגשת הזאת".