בית המשפט השלום בבאר שבע האריך הערב (שבת) את מעצרו של רוני שומוב החשוד ברצח בת זוגו, בשישה ימים. במשטרה מייחסים לשומוב עבירת גרימת מוות של הצעירה בת ה-18 בדירתו אמש בעיר הדרומית. 

שופט בית המשפט, חיים פס, ציין בהחלטתו: "מדובר באירוע טרגי שבו מצאה צעירה בת 18 את מותה, והחשד הוא שהחשוד שלפניי גרם למותה. למעשה מדובר בבני זוג, אולם מחומרים שהוצגו בפניי עולה כי לא תמיד התנהלה ביניהם זוגיות על מי מנוחות וקיימות תלונות קודמות של המנוחה כלפי החשוד".

במהלך הדיון הציגה המשטרה חלק מעברו של החשוד, וביקשה כאמור להאריך את מעצרו. השופט פס שנעתר לבקשה הוסיף בהחלטתו: "חומר החקירה למעשה סותר באופן חזיתי גרסה שמסר החשוד לגבי האירועים. מטבע הדברים איני יכול לפרט את מהות הראיה, אולם אומר כי זאת מקימה חשד סביר בעוצמה שאינה נמוכה כלל וכלל".

כזכור, הצעירה בת 18, נמצאה במהלך הלילה ללא רוח חיים בדירה שבה התגוררה לאחרונה עם בן זוגה. צוות מד"א שהוזעק לדירה קבע את מותה של הצעירה. שומוב מוכר למשטרה מאירועים קודמים ולאחרונה השתחרר מאסר שריצה עונש מאסר בגין תקיפת בת הזוג, אולם  הצעירה טענה שאינה מאויימת ולכן המשיכה להתגורר עם החשוד.

זירת הרצח בבאר שבע (צילום: ללא)
זירת הרצח בבאר שבע (צילום: ללא)

קרובי משפחתה של הצעירה הפנו אצבע מאשימה כלפי מערכת אכיפת החוק וכלפי מערכת המשפט ומסרו: ". כולנו ניסינו למנוע את הקשר הזה, נעשו אליו פניות להניח לה לנפשה. היא לא עברה באופן מוחלט להתגורר איתו אלא פעם הייתה בבית ופעם נסעה אליו. הוא פשוט לא הרפה ולא ויתר". 

"המשטרה יכלה למנוע את הרצח הזה. הם התעלמו ממקרי האלימות הקודמים. יש לו תיק פתוח בתחנת ב"ש רק מהחודשים האחרונים ומקרי אלימות נוספים בתחנת נתניה, רבים מהם כלפי בת זוגו. כל בר דעת היה צריך להבין שהבחור מסוכן לצעירה הזו. היא הייתה כלואה בתוך האהבה אבל הרשויות היו צריכות לשים פה מעצור. במקום לשלוח עובדת סוציאלית נהלו לפי הנוהל היבש: היא בגירה ומותר לה לעשות ככל העולה על רוחה. היא בחרה בלב ואיבדה את חייה", טענו. 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנחנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. המנוחה התקשרה למוקד המשטרה בתאריך 9/11/21  בשעה 18:45 , טענה שהיא בת 18 והוריה מסרבים לתת לה לצאת מהבית. שוטר שהגיע לבית המשפחה פגש בבית את המנוחה, אמה ואחותה".

עוד נמסר כי "המנוחה סיפרה לשוטר שהיא מעוניינת לנסוע הביתה לבאר שבע לחבר שלה ואמה מונעת ממנה לצאת מהבית. השוטר שהתרשם שהמנוחה מבולבלת וחושיה מעורפלים פנה אליה וביקש ממנה להישמע לאמה ולא לנסוע. המנוחה שוכנעה על ידי השוטר ובני המשפחה ללכת לישון והיא נענתה ונשארה בבית. השוטר עזב את המקום רק לאחר שווידא שהמנוחה מסכימה להישאר בבית לנוח ולאחר שאמה נעלה את הדלת".