סיבה לדאגה? המלכה אליזבת השנייה (95) נאלצה לבטל את השתתפותה בטקס יום הזיכרון שיתקיים בלונדון בצהריים בשל כאבי גב. זו הייתה אמורה להיות ההופעה הפומבית הראשונה של המלכה מאז האשפוז בבית החולים בחודש שעבר.

"המלכה, שנקעה את גבה, החליטה הבוקר בצער רב שהיא לא תוכל להשתתף בטקס יום הזיכרון היום בסנוטאף", נמסר מארמון בקינגהאם. "הוד מלכותה מאוכזבת שהיא תיעדר מהטקס".

המלכה הייתה אמורה לצפות ממרפסת משרד החוץ בטקס הממלכתי באנדרטת הסנוטאף לזכר החללים הבריטיים במלחמות, כאשר בנה, הנסיך צ'רלס, יניח את זר משפחת המלוכה בשמה. בטקס ישתתפו גם רעייתו של הנסיך, הדוכסית קמילה, בנו הנסיך וויליאם ורעייתו הדוכסית קייט.

השתתפותה של המלכה בטקס הייתה אמורה להיות ההופעה הפומבית הראשונה שלה מאז שאושפזה במפתיע למשך לילה בבית חולים בלונדון לצורך בדיקות, ולאחר מכן המליצו לה הרופאים לנוח. בשל כך, נאלצה המלכה לבטל נסיעה לצפון אירלנד ואת הגעתה לוועידת האקלים של האו"ם בגלזגו.

גורם בארמון ציין כי אין קשר בין הגב הפגוע לבין נסיבות האשפוז בבית החולים ונמסר כי המלכה מקווה לקיים התחייבויות רשמיות "קלות" בשבוע הקרוב. "זה תזמון מצער מאד ואין מי שמביע צער על היעדרותה של המלכה יותר מאשר המלכה עצמה", אמר הגורם. "היא מאוכזבת לפספס את ההתחייבות, אותה היא רואה כאחת המשמעותיות ביותר בלוח השנה".