לאורך שנים, אזרחים ישראליים שרצו לטוס ולבקר בארה"ב ומדינות נוספות היו צריכים לעבור בירוקרטיה ארוכה על מנת לקבל את האישור המיוחל. ברגעים אלו נמצאת שרת הפנים איילת שקד (ימינה) בוושינגטון לצורך פגישה עם השר לביטחון המולדת על מנת לדון באותן דרכים שיקלו על הישראלים להיכנס לארה"ב. בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ב-103fm, עדכנה השרה שקד בהתקדמות הנוספת בדרך לפטור מהוויזה. 

"כבר הרבה מאוד שנים עניין הוויזה לישראלים רץ ומתגלגל ונתקע ממספר סיבות, אבל עכשיו יש הזדמנות להצליח כי האמריקנים מראים נכונות והנשיא ביידן דיבר על זה עם ראש הממשלה בנט", טענה השרה שקד בפתח דבריה והוסיפה: "אני נפגשת ביום רביעי עם השר לביטחון המולדת שאחראי על הנושא הזה וכבר הרבה שנים שהוא דוחף לעניין. אז יש הזדמנות אמיתית, אבל יש גם שני מכשולים מרכזיים שאני באופן אישי מטפלת בהם. הראשון הוא שאנחנו צריכים לפתח אצלנו מערכת טכנולוגית אוטומטית שתאפשר לאמריקאים להיכנס למאגר הפלילי הישראלי, והשני הוא שאחוזי הסירוב אצלנו בשנה יהיו נמוכים מ-3%".

בהמשך, הבהירה: "קונסוליה תמורת פטור מוויזה? אין שום עסקה. ממשלת ישראל לא תסכים לפתיחת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בירושלים. ירושלים היא הבירה של ישראל ורק של ישראל. אלו שני דברים שלא קשורים. אני לא רוצה לדבר בשם האמריקאים, אני לא יודע האם הם יסכימו, אבל זו העמדה שלנו". 

על הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער, שתגביל את כהונת ראש הממשלה ל־8 שנים, אמרה: "אם הייתי בארץ הייתי מצביעה בעד. ישבתי על זה עם שר המשפטים והגענו לנוסח מוסכם. זה חלק מההסכם הקואליציוני ומה שיש בהסכם - צריך לכבד. אני חושבת ששמונה שנים ברצף, זו החלטה נכונה".

כשנשאלה על החלק השני של החוק, הטוען כי אדם עם כתב אישום לא יכול להתמודד לראשות הממשלה, השיבה: "זה לא חלק מההסכם הקואליציוני, ולא סתם זה לא חלק מההסכם הקואליציוני - כי אנחנו התנגדנו לזה. דעתי בנושא ידועה, אנחנו נצטרך לשבת ולדבר - אם לא תהיה הסכמה, החוק לא יקודם".    

שרת הפנים עוד מתחה ביקורת על הדברים של האלוף איציק תורג'מן, לפיהם במלחמות צה"ל יתרחק מוואדי ערה. לדבריה, "זה מאוד לא הגיוני ולא צריך לקרות. בדיוק בגלל זה הממשלה הזו שמה את נושא הפשיעה במגזר הערבי בראש סדר העדיפויות - גם הוקצו לזה המון כספים וגם פעלנו בדרכים שאף פעם לא פעלנו בהן, כשראש הממשלה הכניס את השב"כ לתמונה. אנחנו עושים דברים שלא נעשו ומקווים לשפר את המצב". 

על דחיית הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, טענה השרה שקד: "אפשר לעשות את זה דרך החלטות ממשלה, לא חייבים בחקיקה. גם בתוך הקואליציה הזו אני מקווה ומאמינה שנצליח להביא הסדרה של לפחות חלק מהישובים ולחבר אותם כמו שצריך לחשמל". והוסיפה: "אנחנו עובדים על זה כבר הרבה מאוד שנים, זה לא תהליך של זבנג וגמרנו. המדינה מחויבת להסדיר להם תנאים הומניטריים בסיסיים של מים וחשמל".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm