1. נומילי פטיסרי
השף־קונדיטור דן קלי יצר קולקציית סופגניות העשויות ממחמצת טבעית ו־100% חמאה בטעמים מעודנים ובמילויים קלאסיים.
טעמנו וחשבנו: הבצק של נומילי נימוח, ענני ובעל מתיקות טבעית נעימה. לבצק הנפלא התלוו מילויים מצוינים. אין כאן ניסיון להתפנפן, ומרגישים זאת בטעמים המדויקים שעושים חשק לעוד. דגמנו את סופגניית הריבה שהייתה נפלאה. המילוי עשיר ומשתלב מצוין עם הבצק. הסופגנייה במילוי קרם פרלינה אגוזי לוז בציפוי ברס גם היא מצוינת. אל תפספסו את הסופגנייה במילוי קרם אספרסו, שהיא פשוט חלומית.

נומילי פטיסרי (צילום: דניאל לילה)
נומילי פטיסרי (צילום: דניאל לילה)

מחיר: 11־12 שקלים.
ציון 9

2. We Like You Too
בחנוכה תוכלו להתפנק על הסופגניות של הקונדיטור שגיא מלר מבית
We Like You Too שיימכרו במקומות של הקבוצה התל־אביבית (נורדיניו, קפה הבימה, Vesperr, קפה Open בכיכר המדינה).

טעמנו וחשבנו: תמצאו כאן מריטוצו – סופגנייה אפויה ומוארכת במגוון מילויים. דגמנו מריטוצו במילוי מסקרפונה לימון שעדיין קשה לנו להתאושש ממנו. הבצק עשיר ונהדר סטייל בריוש אוורירי, והמילוי עשיר ולימוני. לרגע חשבנו שלקחנו ביס מפאי לימון קריר. אחריו חזרנו לרגע למריטוצו הקלאסית כדי לנקות את החך, והיא הייתה טעימה ומפנקת. הקרם הקצפתי המתקתק משתלב נהדר עם הבצק.

קולקציית חנוכה של We Like You Too (צילום: חיים דוד)
קולקציית חנוכה של We Like You Too (צילום: חיים דוד)

מחיר: החל מ־12 שקלים לסופגנייה; 120 שקלים למארז של שש מריטוצו.
ציון 9

3. ביסקוטי
הקונדיטוריה משיקה קולקציית סופגניות בהשראת עוגות ועוגיות אמריקאיות. לצד הסופגניות האהובות במילוי ריבה, קרם ריבת חלב וקרם שוקולד, יצרה הקונדיטורית רוסלה יונה סופגניות מושחתות כמו קראק פאי, פאי לימון, רד ולווט, סופגנייה בהשראת כריך
Peanut Butter & Jelly, ואפילו עוגיית שוקולד צ’יפס.

טעמנו וחשבנו: הבצק המושלם של ביסקוטי רך ואוורירי כמו ענן, עדין ולא שמן. הסופגנייה מגיעה בגודל מושלם, כך שנמנעת תחושת האשמה אחרי שזוללים יותר מאחת. סופגניית Peanut Butter & Jelly שילבה קונפיטורת תות נהדרת עם ציפוי של גנאש חמאת בוטנים וקראמבל חמאת בוטנים. איזון מעולה של מתוק ומלוח. סופגניית הסינבון במילוי קרם לוטוס, בציפוי שוקולד לבן, קראמבל קינמון ושבלול קינמון - הייתה מצוינת, מתוקה במידה. עוד סופגנייה לא פחות טובה הייתה הקראק פאי - סופגנייה במילוי קרם קרמל מלוח, בציפוי גנאש טופי וקוביית קראק פאי – שלמות בביס אחד.

ביסקוטי (צילום: בועז לביא)
ביסקוטי (צילום: בועז לביא)

מחיר: 6־12 שקלים.
ציון 9.5

4. מייזון קייזר
מייזון קייזר מציעה שבעה סוגי סופגניות: סופגניית פיסטוק, סופגניית לימון בציפוי מרנג איטלקי חרוך, סופגניית שוקולד אגוזי לוז, קרמל מלוח, חלווה, ריבת תות ופירות יער, ומונט בלאן עם קרם מסקרפונה, מצופה בקרם ערמונים.

טעמנו וחשבנו: הבצק נפלא, רך ואוורירי – בין הטעימים שטעמנו השנה. לצד המתקתקות של הבצק יש טוויסט של הדרים. טעמנו את סופגניית הריבה הקלאסית, שהייתה מלאה עד אפס מקום בקונפיטורת תות משובחת. דגמנו גם סופגניית קרמל מלוח שהייתה לא פחות טובה – קרם קרמלי עדין הציץ מהבצק ומעל דיסקית של קרמל קראנצ’י עם קורט של מליחות. סופגניית השוקולד הייתה חביבה – פה הנדיבות במילוי קצת הפריעה לחוויה, כי היה קשה להשתלט על הקרם שנשפך. אהבנו גם את סופגניית הפיסטוק שהתפוצץ ממנה קרם ירקרק וקטיפתי, שמתיקותו אוזנה על ידי הבצק והקראנץ’ של הפיסטוקים שפוזרו מעל. גם סופגניית הלימון הייתה מעולה, ותתאים לחובבי החמצמצות. אהבנו את הסופגניות בעיקר בזכות הטעמים המדויקים – בלי יותר מדי קישוטים מיותרים.

מייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)
מייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)

מחיר: 9־12 שקלים.
ציון 9.5

5. רולדין
קולקציית הסופגניות של רולדין כוללת 12 סופגניות: מהתות הקלאסית ועד לפסגת הפטיסרי, בהן איספהאן פטל, קוקונט בננה, צ’יז קייק קסיס ועוד.

טעמנו וחשבנו: התחלנו בסופגניית צ’יז קייק קסיס - קרם גבינת שמנת, גלסאז’, נשיקות מרנג, דרז’ה קסיס, דובדבני אמרנה וצ’ייסר ליצ’י קסיס. זו סופגנייה מבצק קליל ואוורירי מאוד עם מילוי נדיב, אך לא דומיננטי לעומת טעם הדובדבנים שתופס את הפוקוס. ממנה עברנו לוונילה פקאן - קרם פטיסייר וניל, פניני קראנץ’, גנאש מסקרפונה, פקאנים מקורמלים וצ’ייסר וניל, פשוט מענג, ביס נהדר ורך שעושה חשק לעוד. ניסינו גם את איספהאן פטל - סופגנייה במילוי קרם מסקרפונה, פניני שוקולד, דרז’ה פטל, נשיקות מרנג וצ’ייסר פטל שוקולד לבן. שילוב מצוין של טעמים, כשבאופן מפתיע הפטל מחמיא לקרם ולא משתלט. הצ’ייסר משחק תפקיד חשוב, והוא מצליח להקפיץ עוד יותר את הטעמים. קינחנו בפיסטוק קסיס - גנאש מסקרפונה, וריגטו פיסטוק, גלסאז’ פיסטוק, קצפת, דרז’ה פטל, דובדבני אמרנה וצ’ייסר קסיס. סופגנייה מרשימה, שקשה לקחת ממנה ביס בגלל העושר שלה.

רולדין קולקציית חנוכה 2021 (צילום: רונן מנגן)
רולדין קולקציית חנוכה 2021 (צילום: רונן מנגן)

מחיר: 6־14 שקלים.
ציון 9

6. פיס אוף קייק
ברשת הלכו השנה על קולקציה שנעה בין הקלאסי לחדשני, וכוללת סופגניות במילויים כמו אלפחורס, אמרטי שקדים, בראוניז, אוריאו, בייגלה מלוח, נוטלה עם סוכריות צבעוניות וריבת חלב.

טעמנו וחשבנו: אי אפשר שלא להגיד מילה על הבצק הנהדר של פיס אוף קייק: בצק רך ואוורירי ללא משקעים של שמן, ותוסיפו לזה את העיצובים הכובשים. טעמנו סופגנייה במילוי קרם פטיסייר עם טופינג של שקדים פרוסים ואבקת סוכר, שנתנה תחושה של אכילת ענן. אהבנו את הקראנצ’יות שהוסיפו השקדים. עוד סופגנייה שאהבנו היא הבראוניז ספיישל - במילוי טופי וטופינג של שוקולד עם קוביית בראוניז. זו סופגנייה שמשלבת את כל העולמות, מצד אחת טופי נהדר ומאוזן במתיקות ומצד שני שוקולד איכותי ובראוניז שנמס בפה. חובבי האוריאו בוודאי יעופו על סופגנייה במילוי קרם וניל וטופינג של אוריאו פריך.

פיס אוף קייק (צילום: איציק ויינשטיין)
פיס אוף קייק (צילום: איציק ויינשטיין)

מחיר: 6־12 שקלים.
ציון 9

7. בוטיק סנטרל
בקונדיטוריה מציעים קולקציית סופגניות בריוש אפויות במילויים פטיסייר וניל, קרם קרמל, קרם פיסטוק, קרם לימוני, ריבת תות שדה ושוקולד נוטלה בציפוי שוקולד. הקולקציה כוללת גם עוגת סופגניות - שלל סופגניות שהתקבצו לכדי עוגת כריות אוורירית מבצק רבוך.

טעמנו וחשבנו: דגמנו את סופגניית קרם הפיסטוק, העדין בטעמו שזכה לתשבחות. סופגניית קרם השוקולד הלבן מתוקה באופן מאוזן שאינו מאפיין שוקולד לבן. קרם השוקולד עם הסוכריות מרגיש טעים כמו עוגת יום הולדת של ילדים. אהבנו את הגיוון שמאפשר לכל אחד למצוא את הטעם שלו.

בוטיק סנטרל חנוכה 2021 (צילום: טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל חנוכה 2021 (צילום: טל סיון ציפורין)

מחיר: 7־10 שקלים לסופגנייה; עוגה – 64 שקלים.
ציון 8.5

8. מתוקה
קולקציית הסופגניות של הקונדיטוריה כוללת סופגניית מלבי, סופגניית שוקולד מקופלת, סופגניית פחזנית קרמל, סופגניית תות סברינה, סופגניית אלפחורס וסופגניית כדור שוקולד.

טעמנו וחשבנו: דגמנו את סופגניית המלבי, הכוללת את חטיף הקוקוס הוורוד המיתולוגי מהילדות וזכתה להתלהבות של הטועמים - גם בזכות הנוסטלגיה וגם בזכות הטעם המתקתק שהחמיא לבצק הנהדר. סופגניית השוקולד מקופלת טעימה, ומילוי הפטיסייר עדין ולא משתלט. המקופלת הלבנה שחיכתה מעל מתוקה מדי ולא עשתה טוב לכל העסק. אהבנו מאוד את סופגניית הפחזניות קרמל – בסיס סופגנייה רכה עם קרם קרמל, ועליה פחזניות קרם וניל מעוטרות ברוטב טופי. משחק נהדר של טעמים ומרקמים שמשתלבים לביס מושלם. גם הפוחזנייה – פחזנית־סופגניה מבצק רבוך עם מילוי של גנאש דובדבנים ואוכמניות וקראמבל אדום - הייתה מפתיעה לטובה בזכות הבצק הדקיק והרעננות של פירות היער.

מתוקה, חנוכה 2021 (צילום: יח''צ)
מתוקה, חנוכה 2021 (צילום: יח''צ)

מחיר: 10־15 שקלים.
ציון 8.5

9. טאטי
בקונדיטוריה תמצאו סופגניות בטעמי ריבה, אלפחורס, סינבון, מלבי, שוקולד, אוריאו ומנגו־פסיפלורה.

טעמנו וחשבנו: הבצק של טאטי הוא אחד הטובים שדגמנו. מילוי הריבה הזכיר לנו את טעמי הילדות. סופגניית השוקולד במילוי גנאש ובציפוי של שוקולד וסוכריות נהדרת. סופגניית המלבי מפתיעה ביותר, גם מילוי הקרם פטיסייר ומי ורדים מפתיע לטובה. אל תפספסו את סופגניית מנגו־פסיפלורה - פשוט תענוג.

טאטי & אילנס  (צילום: ניר שהרבני)
טאטי & אילנס (צילום: ניר שהרבני)

מחיר: 8־14 שקלים.
ציון 8.5

10. מאפיות ג'ייקובס
לרשת יש קולקציית סופגניות אפויות בהשראת מדינות העולם: מאיטליה - עם סופגניית טירמיסו, דרך ארגנטינה עם סופגניית אלפחורס, ועד אוסטרליה עם סופגניית פבלובה.

טעמנו וחשבנו: סופגניית אמסטרדם אלוהית - סופגנייה במילוי גנאש שוקולד לבן, ציפוי שוקולד לבן ושברי קראמבל קקאו. סופגניית פבלובה כבשה אותנו.

מאפיית ג'ייקובס, סופגניות סובב עולם (צילום: בר אופק)
מאפיית ג'ייקובס, סופגניות סובב עולם (צילום: בר אופק)

מחיר: החל מ־8 שקלים לקלאסיות; החל מ־14.5 שקלים למיוחדות.
ציון 8.5

11. מונייר
הקונדיטוריה מציגה קולקציית מיני סופגניות, ובה סופגניות קלאסיות במילוי ריבה ואבקת סוכר, מיני סופגניות במילוי קרם פטיסייר ונפאז’ תות שדה, סופגניות במילוי קרם פיסטוק, גלסאז’ ושבבי פיסטוק ועוד.

טעמנו וחשבנו: אי אפשר להישאר אדישים למראה הסופגניות, שמגיעות בגודל אידיאלי עבורנו. דווקא מהסופגנייה עם הריבה הקלאסית התאכזבנו, כי לדעתנו יכלו להשקיע בריבה קצת יותר איכותית. הפייבוריטית שלנו הייתה סופגנייה במילוי קרם נוטלה מענג ובציפוי גנאש שוקולד – שבה הקרם נדיב וטעים מאוד.

מונייר (צילום: יח''צ)
מונייר (צילום: יח''צ)

מחיר: 15 שקלים.
ציון 8

12. גרקו דלי
במעדנייה היוונית מציעים לחג לוקמדוס - סופגניות יווניות מסורתיות ומגוון לביבות בשלל טעמים.

טעמנו וחשבנו: הלוקמדוס הן למעשה כדורי בצק מטוגנים בדבש ובקינמון, מעין הכלאה בין ספינג’ מרוקאי לדונאטס אמריקאי. את הלוקמדוס מטגנים בשמן עמוק, ובוזקים מעל קינמון ודבש. התוצאה נהדרת, הדבש והקינמון מחמיאים לבצק ולא דומיננטיים מדי. חוויית האכילה מזכירה סופגניות ביתיות בקטע טוב. הבעיה היחידה היא שחייבים לאכול אותן כשהן חמות, אחרת הן נהיות נוקשות.

גרקו - כדורי דבש (צילום: דן פרץ)
גרקו - כדורי דבש (צילום: דן פרץ)

מחיר: 42 שקלים למארז של שמונה.
ציון 8

13. קונדיטוריה שני
ברשת מוצעת קולקציית סופגניות הכוללת טעמי פופקורן מקורמל, מרנג ברולה, קנדי לנד, בראוניז פטיסייר, פיסטוק פריזאי וקרמל מלוח.

טעמנו וחשבנו: התחלנו בפופקורן המקורמל שכלל בצק רך ואוורירי, מילוי קרמו־קראמבל שהיה עדין ועשיר, וציפוי שוקולד לבן שהיה מתוק במידה. הפופקורן על הסופגנייה היה יבשושי ודי ביאס. בסופגניית מרנג ברולה קיבלנו קרם נהדר באיזון טעמים מושלם, אך לציפוי תחושה צמיגית שדי קלקלה את החגיגה. הקנדי לנד אוכלסה בקרם תות וזילוף קרם שמנת. שילוב הטעמים של חמיצות התות ומתיקות קרם השמנת מושלם וזכה להתלהבות. סופגניית Dark truffle היא שיר הלל עבור חובבי השוקולד המריר וכוללת מילוי קרם שוקולד מריר 70%, סוכריות קופצות, ציפוי גנאש שוקולד וטראפלס שוקולד בלגי מטומפרר. את הסוכריות הקופצות לא הרגשנו, אבל זה קרנבל מרירות טעים במיוחד.

קונדיטוריה שני - סופגניות 2021 (צילום: יפעת כהן)
קונדיטוריה שני - סופגניות 2021 (צילום: יפעת כהן)

מחיר: 14 שקלים.
ציון 8

14. קונדיטוריית שמו
הרשת משיקה קולקציית סופגניות בהשראת קינוחים מכל רחבי העולם, בהן סופגניית קרמשניט – במילוי קרם וניל ובציפוי של שוקולד לבן ושברי בצק עלים מקורמלים, סופגניית ריבה קלאסית, סופגניות מצופות בשוקולד וסוכריות, סופגניות אפויות וספינג’.

טעמנו וחשבנו: התחלנו בסופגניית קצפת ותותים - במילוי קצפת ובציפוי של שוקולד לבן ותותים טריים. זו סופגנייה מצוינת מבצק רך, אוורירי ולא שמן כלל. הסופגנייה חצויה לשניים כשבאמצע קרם עשיר ולא מתוק, ומעליו תותים. הסופגנייה כיפית לאכילה, אך היינו שמחים אם היו בה יותר תותים. אחריה ניסינו את גרסת המריטוצו המאכזבת קצת. זו סופגנייה אפויה במילוי קרם וניל, אך גם הבצק וגם הקרם קצת אנמיים ולא התרוממו. לעומתה, סופגניית פררו רושה – במילוי קרם פרלינה ובציפוי שוקולד מריר ופניני שוקולד טובה ועשירה בטעמי שוקולד דומיננטיים.

קונדיטוריית שמו (צילום: דניאל לילה)
קונדיטוריית שמו (צילום: דניאל לילה)

מחיר: 10־19 שקלים.
ציון 8

15. מיסטר דונאטס
כאן מציעים את הגרסה האמריקאית לסופגנייה בשלל טעמים.

טעמנו וחשבנו: דגמנו דונאט עם ריבה. הבצק רך ואוורירי, והריבה נדיבה אך הייתה הרגשה שהיא תעשייתית. דונאטס הנוטלה והשוקולד לא אכזבו וסיפקו מנת מתיקות מדויקת עם קראנצ’יות של בוטנים. הדונאטס עצמם קטנטנים ביחס לקולגות הסופגניות.

מיסטר דונאטס (צילום: באדיבות ספיצ'לס)
מיסטר דונאטס (צילום: באדיבות ספיצ'לס)

מחיר: החל מ־6 שקלים; מארז החל מ־36 שקלים.
ציון 7.5

16. בריגדריה
בוטיק המתוקים הברזילאיים, שנפתח על ידי הקונדיטורית מיירי נוסבכר, מציע סופגניות בהשראת הבריגדרו - הממתק של ברזיל.

טעמנו וחשבנו: הבריגדרו מזכירים מעין סנדוויצ’ים עבים. הבצק שלהם דחוס ועתיר מילוי. ניסינו את סופגניית בריגדרו בלגי – ממולאת בקרם בריגדרו שוקולד בלגי. זו סופגנייה לחובבי המתוק בהגזמה. חוויה מעניינת לחובבי המתוק, שמעוניינים לצאת מהקופסה.

בריגדריה (צילום: לוסיאנה ברסלר)
בריגדריה (צילום: לוסיאנה ברסלר)

מחיר: 21 שקלים.
ציון 7