טיפהמרה זכו בתחרות ה"בולס"
חברת הכרם קיימה, כמדי שנה, את תחרות הברמנים הארצית של חברת 'בולס' - BOLS BAR" "CHALLENGE 2021, בבית הספר לברמנים 'זמן אמיתי'. 'הכרם' היא היבואנית הבלעדית של מותג הליקרים ההולנדי המוביל. בגמר התחרות התמודדו 5 צוותי ברים מובילים - טיפהמרה, בל בוי, פנטסטיק, דאבל סטנדרט, ו-ווספר כאשר את המקום הראשון קטפו צוות הבר 'טיפהמרה' מגבעתיים. הזוכים יטוסו לארבעה ימים לדובאי וישתתפו לראשונה בתחרות מול הזוכים בתחרות המקבילה באמירויות שתתקיים ב- 22 לנובמבר. זוהי הזכייה השנייה של צוות 'טיפהמרה' בתחרות 'בולס', לאחר שזכו בה גם בשנת 2019.

יקב בינימינה משיק את יין המערה 
יין המערה הוא יין הדגל של יקב בינימינה המתיישן במערה שנחצבה בתקופת הטורקים לשם אחסון סחורות וניתן על ידי רוטשילד ליקב בינימינה לאחסון יין.  בשנת 2000 הוסבה המערה למרתף חביות ממנו יוצא כל שנה יין הדגל האייקוני של היקב אותו מפיקים מענבים מגפנים בוגרות מכרם בן זמרה שבגליל העליון. יינן המערה הוא יינן יקב בנימינה, יונתן שוטס, לצידו הצטרפה הייננית חגית אלמלח שעשתה שינוי חד מהייטק ליננות. היינות מתיישנים במערה כשנתיים בחביות עץ אלון, חצי חדשות וחצי משומשות, ואז עוד תקופה בבקבוק.
המערה 2017 מורכב מ 63% קברנה סוביניון, 30% מרלו, 7% פטיט ורדו, בציר ידני ותסיסה אלכוהולית ארוכה, מאופיין בארומות מרשימות של פירות אדומים, דומדמניות, אלון קלוי, וניל ונגיעה של שוקולד. בעל מרקם חלק וסיומת ארוכה. בעל פוטנציאל התיישנות גבוה.
מחיר 259 שקלים. ניתן להשיג בחנויות יין וביקב

המערה (צילום: אסף קרלה)
המערה (צילום: אסף קרלה)

BETTER DRINKING
מותג הוודקה קטל וואן בא לעשות BETTER במיטב הברים והמסעדות ברחבי ישראל. עד ה-17 בנובמבר, מעל 20 ברים ברחבי ישראל ייקחו חלק בפעילות ויציעו קוקטייל ספיישל מבוסס קטל וואן המספר סיפור של תרומה או עשיית טוב לקהילה. בין הברים והמסעדות המשתתפים בפעילות : הרצל 16, אלטה, צמח מקבוצת מחניודה, אנימאר, זלמה ועוד.
דוגמאות לשיתופי פעולה במסגרת הפעילות: מסעדת התרנגול הכחול תשתף פעולה עם "מבצע סבתא" הדואגים לארוחה חמה לאנשים מבוגרים מעוטי יכולת / בר ה-Vesper בחיפה יגיש קוקטייל Zero Waste המנצל חומרי גלם הקיימים במסעדה שאחרת היו נזרקים כגון: קליפות תפוז ולימון, חלמוני ביצה, קפה, מי עגבניות משימורים ועוד / בהרצל 16 ישתפו פעולה עם "הגג הורוד" של עמותת אותות ויחלקו ארוחת דליקטסן לדרי רחוב שנפלטו מביתם בגלל נטייתם המינית / מידל בר ­ישתפו פעולה עם קבוצת שורשים העוזרת לקשישים, ניצולי שואה והקהילה האתיופית. בתום הפעילות פאנל מומחי קיימות ביניהם אפרת אנזל, לילך קרני מ"מסעדות בסולידריות" ועוד יבחר את הבר הכי "מקיים" בארץ שיזכה בטיסה ל"Himkok" שבאוסלו.

BETTER של קאטל וואן (צילום: יחצ חול)
BETTER של קאטל וואן (צילום: יחצ חול)


גאווה מקומית // מועמדות מרגשת ליקב רקנאטי בתחרות השנתית של מגזין Wine Enthusiast היוקרתי!
מדי שנה מקיים המגזין את תחרות "כוכב היין" בה הוא מדרג יינות ויקבים מכל רחבי העולם. השנה, יקב רקנאטי הוא אחד מבין חמישה יקבים המתחרים על התואר יקב השנה בעולם החדש והיקב הישראלי היחיד שנכנס לרשימת המועמדים בכל 14 הקטגוריות בתחרות.המגזין צפוי להכריז על הזוכים בתחרות במהלך חודש נובמבר.

לני רקנאטי ואורי שקד (צילום: עודד קרני)
לני רקנאטי ואורי שקד (צילום: עודד קרני)

סינגל מאלט חדש בישראל- Aberfeldy
 מזקקת אברפלדי, היא מזקקת בת למזקקת דיוארס הוותיקים. נוסדה ב- 1898 ע"י האחים טומי וגו'ן דיואר כהוקרה לאביהם ג'ון דיואר. זהו סינגל מאלט העובר תהליך התססה ארוך במיוחד של 72 שעות (לעומת 60 שעות בממוצע) מה מעניק לו ארומה וטעם דבשי ופירותי. סטפני מקלאוד -  מאסטר בלנדר אברפלדי היא האישה היחידה בעולם בתפקיד זה, שזכתה 3 שנים ברציפות בתואר מאסטר בלנדר של השנה . לארץ יגיעו אברפלדי 12 - מבושם עם תבלינים ופירות יבשים ומעט טרופיות עם סיומת קלה של טעם מעושן.  עובר יישון בחביות שרי ובורבון שמולאו מחדש. מחיר מומלץ: 169 ₪ אברפלדי 16 - גוף מלא יותר, יותר דבשי ומתובל .12 שנות יישון בחביות שרי ובורבון ויישון נוסף בחביות שרי אולורוסו מחיר מומלץ: 259 ₪ /אברפלדי 21 -  מותג הדגל, בעל טעמי דבש עמוקים ומורכבים יותר, רמיזות לעישון והדרים מיובשים .21 שנה בחביות שהכילו שרי ובורבון.  מחיר מומלץ:  799 . מיובא על ידי אקרמן

סינגל מאלט ABERFELDY (צילום: יחצ)
סינגל מאלט ABERFELDY (צילום: יחצ)

יין בקופסא עם ברז? אז זהו שכן!
בהמשך לטרנד הנגשת שתיית היין לקהל צעיר יותר והפיכת היין למשקה יותר קליל ויומיומי, חברת שקד החלה לייבא את ויניה בורחיה אדום, של בודגאס בורסאו בקופסא. 3 ליטר יין מזן גרנאש בעל אופי צעיר, רענן ופירותי וניחוחות נעימים פרי אדום טרי. אריזת היין בקופסא עם ברז מזיגה שומרת היטב על טריות היין למשך תקופה ארוכה יחסית כמעט 3 שבועות והיא מושלמת לפיקניקים, לאירוח ואירועים או כיין יומיומי בבית ומהווה פתרון איחסון אולטימטיבי ליין יומיומי .
מחיר: 109 ₪ (3 ליטר) ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות

יין בקופסא של וינה בורג'יה (צילום: יחצ חול)
יין בקופסא של וינה בורג'יה (צילום: יחצ חול)

סודה אלכוהולית לייט // איך לא חשבו על זה קודם
טמפו משיקה את BREEZER SELTZER, מבית בריזר- סודה אלכוהולית המכילה מים מוגזים, עם 4% אלכוהול, נגיעות טעם מרעננות של פירות, בשני טעמים: לימון ליים ופטל ליים, מופחת סוכר, ללא גלוטן ועם 63 קלוריות בלבד בפחית של 250 מ"ל. המותר מתגלה כמשקה מרענן ממש, לא מתוק אבל עם ניחוחות פטל וליים וקלילות של משקה דל אלכוהול. מושלם ממש.
ניתן להשיג בחנויות האלכוהול והיין, ברשתות השיווק ברחבי הארץ ובברים נבחרים
מחיר מומלץ לצרכן: 12-15 ₪ ליחידה

בריזר סלזר (צילום: יחצ חול)
בריזר סלזר (צילום: יחצ חול)