ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל המיון בבית החולים סורוקה, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לקטטה החריגה שהתרחשה אמש במקום.

בפתח דבריו סיפר ד"ר שוורצפוקס: "הייתי במיון, ניהלתי את משמרת הערב. בשלב מסוים הגיעו פצועים לחדר הטראומה הם עברו CT והערכה נוספת ואחרי עוד חצי שעה הגיעו שני דקורים ואמרו שהם מהדשא של בית החולים. לא הבנו שיש קשר בין האירועים".

לדבריו, "התרחש אירוע שבו דקרו שני אנשים בדשא של בית החולים, ובמקביל התפתח אירוע מחוץ לבית החולים כיוון שדקרו ממשפחה אחת שני אנשים, אחרי שטיפלנו בשני הדקורים התחילה התקהלות מחוץ לחדר המיון של שתי המשפחות ואז התחיל הירי".

"הפורעים היו מחוץ לחדר הטראומה, הכנסנו אותם למיון והבנו שמתחילה התקהלות בחוץ נכנס עוזר רופא ואמר יורים בחוץ. יצאתי מהר ראיתי את סוף הירי אמרתי לכל האנשים בחוץ להיכנס למיון, סגרנו את הדלת וחיכינו שהמשטרה והביטחון שלנו יטפלו באנשים", סיפר.

ד"ר שוורצפוקס שיתף כי מדובר בחדר המיון הגדול בישראל, "באותה שעה היו במקום 120 מטופלים, ואני לא מדבר על מלווים. היו בשקט מעל 200 איש במיון".

"החולים ששכבו במיון לא שמעו דבר. לא ידעו שקורה כזה דבר אבל כרזתי שקורה אירוע ושאף אחד לא יצא. אנשים הגיבו, אמרו שזה עבר את כל הגבולות - אבל לא הייתה פאניקה", אמר. 

"אני שמונה שנים במיון, לא ראיתי כזה דבר. אני 30 שנה רופא עוד מעט ולא ראיתי כזה דבר במסגרת בתי החולים, ברור לחלוטין שיש פה חציית קו אדום. בית חולים אמור להיות מקום נקי מהדברים האלה, אבל זו תמונת ראי של מה שקורה מעבר לגדר", הסביר.

לטענתו, לא היה אפשר למנוע את האירוע הזה: "יש אולי שיחלקו עליי בבית החולים, אבל אני חושב שגם אם היה שוטר 24 שעות ביממה, מי שהיה רוצה לדקור - היה דוקר".  

"אני לא מקל בסיטואציה בכלל. אבל אני אומר שלצערנו הרב המצב מחוץ לגדר בתי החולים בכלל בארץ ובדרום הוא לא טוב. אנחנו לפני חודשיים היינו עדים לנער בן 16 שהגיע מרוסק בכדורים מתל שבע. יש סרט שרץ באינטרנט איך יורים בו. ביום חמישי בלילה היה פיצוץ בבאר שבע מישהו הלך עם רימון ועד היום אני לא יודע מה הסיפור ובת 18 נרצחה אז אם אתה חושב שגדרות בי"ח מרתיעות את האנשים האלה אני לא חושב ככה", המשיך.

הוא סיכם כי "צריך לטפל בכל המערכת. אם הייתי צריך לשים את האצבע בתור אזרח במדינה על כל הרע שקורה פה הייתי שם אותו על הסמים. הרבה רעה שאני רואה בשמונה השנים בחדר המיון הכי גדול במדינה מתחיל ונגמר בסמים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm