תיעוד מבהיל נתפס בעדשת מצלמות האבטחה במעגל סגור, שהקיפו את בית החולים לנשים בליברפול. באירוע, שהתרחש אתמול (ראשון), נהג מונית בשם דיוויד פרי סומן כ"גיבור", אחרי שלטענתו הצליח לתפוס בזמן מחבל לפני שזה התפוצץ במגרש החנייה. בזכות האומץ ומהירות התגובה של אותו הנהג, המחבל התפוצץ בתוך הרכב לבדו ולא גבה קורבנות נוספים. צפו בתיעוד ממצלמות האבטחה מחות לבית החולים:

מחבל התפוצץ בפיגוע מחוץ לבית חולים בליברפול (צילום: רויטרס)

בסרטון מהאירוע אפשר לראות את המונית השחורה מגיעה אל מחוץ לכניסה לבית החולים, לפני שמתרחש פיצוץ חזק ולא צפוי. פרי, שעדיין היה בתוך הרכב כשהאש התקלחה, נתפס כשהוא זוחל את דרכו החוצה בין כל העשן ומצליח להימלט מהרכב הבוער. בשלב זה הנהג המבוהל רץ על ידיו על ראשו, בעוד אחרים שהיו נוכחים בסמוך לאירוע מיהרו לעזור לו להתעשת. 

זירת האירוע מחוץ לבית החולים לנשים (צילום: רויטרס)
זירת האירוע מחוץ לבית החולים לנשים (צילום: רויטרס)

 בתום האירוע התברר כי הנוסע על המונית היה מחבל, שהתכוון להתאבד ולפוצץ יחד איתו את בית החולים. כיוון שפרי הנהג הבחין בפצצה בתוך רכבו, הוא נעל את הדלתות, מה שכלא את המחבל בתוך הרכב ואילץ אותו להתפוצץ כבר בחנייה. כמו כן, הפיצוץ התרחש בחניון בית החולים בדיוק בשעה 10:59, דקה אחת לפני שבבריטניה החל "יום הזיכרון בממלכה המאוחדת", לזכר חללי מלחמות בריטניה והאימפריה הבריטית. יום זיכרון זה מצוין מדי שנה ביום א' השני של חודש נובמבר. 

 ראש עיריית ליברפול, ג'ואן אנדרסון, אמרה בראיון ל-BBC כי דרך הפעולה של נהר המונית "הצילה חיים רבים". בראיון נוסף בתוכנית Today, אנדרסון אמרה: "נהג המונית, במאמציו ההירואיים, הצליח להסיט אל החנייה את מה שיכול היה להיות אסון נורא בבית החולים. תודנו מגיעה לו ולשירותי החירום שעבדו במשך הלילה כדי להיות בכוננות וסיפקו את כל התמיכה הדרושה". כמו כן, דווח כי המחבל, שנותר ללא שם, הוכרז כמת בזירת האירוע, בזמן שפרי נכנס פנימה אל בית החולים לקבלת טיפול רפואי. משטרת הלוחמה בטרור הבריטית עצרה ביממה האחרונה ארבעה גברים בחשד למעורבות באירוע.