לאחר הפסקה של שנה בשל הקורונה, עמותת נט"ל, המעניקה סיוע נפשי לנפגעים על רקע מלחמה וטרור, תקיים השבוע את מירוץ "נט"ל - רצים בצבע" למען נפגעי פוסט־טראומה על רקע לאומי. 

המירוץ מאופיין בצבעוניות שלו, בשל אבקות הצבע שבהן נצבעים הרצים, אשר מסמלות את הפוסט־טראומה, הפציעה הנפשית ה"שקופה", שאינה נראית לעין, ושרבים כלל לא מודים או אפילו לא מודעים לכך שהם מתמודדים איתה. במרוץ צפויים להשתתף כ־5,000 איש, ובהם לוחמים בעבר ובהווה, תלמידי מכינות, בני נוער, צעירים מהארץ ומהעולם וקבוצות רצים מכל הארץ, במטרה להעלות את המודעות לנושא ולגייס תרומות לעמותה.

במרוץ, שיתקיים ביום שישי בפארק הירקון בתל אביב, ישתתף גם מאור בוכני־שטרן, פסיכולוג חינוכי (32) מתל אביב, שעובד בשדרות ומלווה ילדים וצוותים חינוכיים בעיר בארבע השנים האחרונות: "בשדרות ישנם ילדים רבים הסובלים מפוסט־טראומה מורכבת. יש מורות וגננות שבזמן חירום צריכות בעצמן להתמודד עם פוסט־טראומה שהן סוחבות, חלקן היו בעצמן ילדות כששדרות נכנסה לטווח הירי, וזה הופך את הסיטואציה להרבה יותר מורכבת".

בוכני־שטרן ישתתף במרוץ עם בן זוגו לירן, והוא מדגיש: "החלטנו לעשות את זה יחד בתור זוג שרוצה ושואף להביא ילדים משלו, ואני רואה במחווה הזאת משמעות גדולה. אלה ילדים שגדלים בתוך מציאות קשה ומתמודדים עם דברים שלא כל ילד מתמודד איתם. הם בעיניי ילדים גיבורים, אני רץ למענם ואחשוב עליהם לאורך כל המסלול". 

מאור בוכני שטרן (צילום: פרטי)
מאור בוכני שטרן (צילום: פרטי)


לדברי אפרת שפרוט, מנכ"לית נט"ל: "השנה נתנו מענה לעשרות אלפי ישראלים ברחבי הארץ לאור האירועים הקשים שהתרחשו השנה ושהשפיעו על החוסן הנפשי של רבים. אנחנו קוראים לציבור לבוא ולצבוע את הפציעה השקופה בצבע ולרוץ איתנו למען כל אלו המתמודדים עם פוסט־טראומה. כל ההכנסות מוקדשות לטובת ליווי וסיוע לכל מי שזקוק לנו".