הסטארטאפ AI21 Labs של היזמים הסדרתיים פרופ' יואב שוהם, אורי גושן ופרופ' אמנון שעשוע, השיק היום (שלישי) כלי טכנולוגי, שמשנה את הדרך שבה אנחנו קוראים. הכלי החדש, Wordtune Read, מבוסס מודלים של ניתוח שפה, מיועד לאנשים  במגוון מקצועות, תעשיות ואקדמיה להתמודד בצורה טובה יותר עם עומס אדיר של מידע. Wordtune Read  מנתח ומסכם מסמכים בתוך מספר שניות, ומאפשר למשתמשים לקרוא טקסט ארוך ומורכב בצורה יעילה יותר ובממוצע ב- 75% מהר יותר.

Wordtune Read  מטפל ב"עייפות הקריאה" ממנה סובלים עובדים וסטודנטים רבים, על ידי סיכום המידע המרכזי מהמסמך במהירות, בתמציתיות ובדיוק. הדבר מסייע לשיפור הפרודוקטיביות של הקורא, וחוסך לאנשי מקצוע וסטודנטים כ-42 דקות ביום.

המוצר הראשון של החברה, Wordtune הושק לפני כשנה וצבר עד כה כמיליון משתמשים. צוות המו"פ של AI21 Labs מפתח מודלים מקיפים לניתוח שפה. החברה גייסה עד כה 54.5 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון על סך 20 מיליון דולר על פי הערכת שווי של 400 מיליון דולר והיא מתכוונת לגייס בשנה הקרובה עשרות עובדים למשרדים בתל אביב. 

איך זה עובד?

אנשי מקצוע, חוקרים וסטודנטים מעלים מסמכים ארוכים מסוגים שונים, בהם מחקרים ומאמרים אקדמיים, לקובץ PDF או מעתיקים ומדביקים קישור של הטקסט שהם רוצים לקרוא לתוך הכלי החדש. בתוך שניות מופיעים לצד הטקסט קטעים קצרים המזהים ומסכמים את הנושאים העיקריים בו. הדבר מסייע למשתמשים לפענח במהירות שפה מורכבת, כדי שיוכלו להתמקד בחלקים החשובים.

בנוסף, פיצ׳ר Spotlight שפיתחה החברה, יכול לסכם מחדש את הטקסט מנקודות מבט שונות, תוך שימת דגש על המידע שהמשתמש הכי מעוניין בו.

כרגע, הכלי זמין לעבודה באנגלית וזמין לכלל הציבור בלינק:  wordtune.com/read

יואב שוהם, מייסד ומנכ"ל משותף של AI21 אמר כי "הידע שניתן לקבל מקריאה הוא רב עוצמה, אבל לרובנו אין זמן לצרוך את כל המידע שאנחנו צריכים, הדרך הבסיסית בה אנו קוראים כמעט ולא השתנתה מאז המצאת הדפוס על ידי גוטנברג ורצינו לאתגר את השיטה באמצעות חדשנות".

"מבחינתנו הכלי הזה נועד להיות בן לוויה אמיתי לתהליך המחשבתי", הוסיף שוהם, "בניגוד לעוזרי קריאה אחרים ששולפים משפטי מפתח, בנינו כלי שמסוגל לסכם טקסט - יכולת שהיא הרבה יותר מורכבת מניסוח מחדש של משפט מכיוון שהיא דורשת הבנה מעמיקה של הקשר רחב יותר. כך הכלי יכול לעזור לאנשים לקצר סיפור ארוך במהירות ובדייקנות".