עדותו של עד המדינה ניר חפץ במשפט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הייתה אמורה להיפתח הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי, אך השופטים נעתרו לבקשת ההגנה והחליטו על דחייתה לשבוע הבא, ה-22 בנובמבר. השופטים טענו כי "לא ניתן לעבור על סדר היום על ההדלפות", כשהכוונה לדיווחים שפורסמו אמש על עדותה של עוזרתו האישית של ארנון מילצ'ן, הדס קליין.

הבוקר בסביבות השעה 8:30 הגיע חפץ לבית המשפט, כשמחוץ לאולם מפגינים תומכי נתניהו צעקו לעברו "בושה". לאחר מכן הגיע גם נתניהו עצמו לאולם, כשהוא מלווה בבנו אבנר ובחברי הכנסת מהליכוד אמיר אוחנה וגלית דיסטל אטבריאן.

עם פתיחת הדיון, פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, טען כי יש לדחות את עדותו של חפץ: "ניר חפץ עד מדינה בשלוש פרשות, יש לנו מה להגיד על זה. לא ייתכן שנגיע לאירוע כזה של השלמת חקירה, ואם זה לא בכתב האישום מה עניין ההדלפות וההשלמה?". השופטים הגיבו ושאלו מה הבעיה שחפץ יתחיל להעיד בתיק 4000 אם הגילויים החדשים עוסקים בתיק 1000. פרקליטתו של שאול אלוביץ', עו"ד מיכל רוזן עוזר, הוסיפה: "שמים אותנו במקום של מנחשים".

בנימין נתניהו ועורכי דינו, בועז בן צור ועמית חדד בביהמ''ש המחוזי (צילום: אמיל סלמן)
בנימין נתניהו ועורכי דינו, בועז בן צור ועמית חדד בביהמ''ש המחוזי (צילום: אמיל סלמן)

עו"ד חדד המשיך בבקשת הדחייה: "גילינו את החומרים מהתקשורת. אין לנו יכולת לדעת מה ההשלכות, מדובר באירוע חמור ביותר. לא מכיר מקרה בו מתגלה חומר חדש ולא עוצרים כדי ללמוד אותו לפני שממשיכים. אנחנו לא אמורים לנחש איפה אנחנו נמצאים לפני שיוצאים לדרך. אנחנו זכאים לדעת בפני מה אנחנו מתמודדים".

התובעת, ליאת בן ארי, התייחסה לפרסומים אמש על המתנות שקיבלה שרה נתניהו: "חמור מאוד. אני יכולה לספר לכם איך נראה היום שלנו, אתמול עברנו על החומרים וארגנו אותם כדי להעביר אותם לסנגורים. גם אנחנו היינו מזועזעים באותה מידה". השופט ברעם נזף בבן ארי על ההדלפות מצד הפרקליטות: "הזדעזעתם אבל מה אתם עושים? אם זה מה שקורה בהתחלה, מה יהיה בהמשך?".

עו''ד ליאת בן ארי מגיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
עו''ד ליאת בן ארי מגיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

עו"ד חדד הוסיף: "מה שהיה אתמול זה כמעט ניסוי במעבדה. הקלטת של ישועה שכבה הרבה מאוד זמן. במקרה הזה כמות היודעים לחומר היא מצומצמת שבמצומצמת. אנחנו עכשיו באירוע שאפשר להסתכל עליו ובאירוע כזה שאנו סבורים שכל ההדלפות האלה יש להן מגמה".

עו"ד בועז בן צור, פרקליטו השני של נתניהו, המשיך: "ההדלפה הזו הייתה יכולה לצאת ממקום אחד ויחיד. המלך הוא עירום. החומרים האלו יצאו בכוונת מכוון. יש עוד חומרים שבחלק מהם הם כלל לא נמצאים בידי הסנגורים ולכן התוצאה זה אלים מוסדי. הדברים שלובים זה בזה ולכן הבקשה שלנו - תנו לנו לבחון את החומר ולהתייחס אליו בקשר לעדותו של מר חפץ בפרק זמן של יומיים בעיתוי שלא אנחנו קבענו אותו".

בנימין נתניהו ועורכי דינו, בועז בן צור ועמית חדד בביהמ''ש המחוזי (צילום: אמיל סלמן)
בנימין נתניהו ועורכי דינו, בועז בן צור ועמית חדד בביהמ''ש המחוזי (צילום: אמיל סלמן)

כזכור, אתמול פורסם כי עדת התביעה בתיק 1,000, הדס קליין, פנתה לפרקליטות ומסרה מידע רלוונטי, שלא היה ידוע טרם עדותה לתביעה. קליין, העוזרת של ארנון מילצ'ן, מסרה כאמור את הפרטים החדשים לאחרונה, באישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

על פי דיווח בחדשות 12, לידי רשויות החקירה הגיעו ראיות המוכיחות לכאורה כי ג'יימס פאקר, קנה לשרה נתניהו צמיד זהב משובץ יהלומים, בשווי של 46,500 דולרים, שלאחר הנחה שולמו עבורו 41,676 דולרים, והקבלה נמצאת בידי המשטרה והפרקליטות. לפי הקבלה, הצמיד נרכש בקולורדו, ב-28.2.2015, עת נתניהו כיהן כראש הממשלה.

על פי עדותה של קליין, הרוכש היה עוזרו לשעבר של פאקר וקליין טענה בנוסף כי הצמיד נרכש לבקשתה של נתניהו, כמתנה ליום הנישואין ה-24 אותו חגגה ימים אחדים לאחר מכן. הצמיד הועבר לשרה באותו השבוע בצירוף החשבונית, אך נתניהו סירבה לקבל את הקבלה, כך לדבריה של קליין.

בנוסף, נטען על ידה כי ראש הממשלה לשעבר ידע על המתנה אך לא עשה דבר כדי להחזירה. קליין סיפרה בחקירתה על תכשיטים נוספים בשווי עשרות אלפי שקלים שנרכשו עבור שרה נתניהו בהזדמנויות שונות, בחנויות נוספות בארץ. התכשיטים הועברו לכאורה באמצעות נהגו של מילצ'ן, לידיה של האישית של שרה.