נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ועמיתו הסיני, שי ג'ינפינג, הביעו את רצונם בשיפור היחסים בין המעצמות, אולם החליפו אזהרות הדדיות סביב סוגיית טייוואן במסגרת הפסגה הראשונה ביניהם מאז כניסתו של ביידן לבית הלבן.

אחרי שתי שיחות טלפון בחודשים האחרונים, קיימו הלילה שני הנשיאים פגישה וירטואלית ראשונה שנמשכה כשלוש שעות וחצי, בנוכחות יועציהם הבכירים. השיחה החלה בטונים חיוביים, כאשר ביידן הזכיר כי השניים כבר נועדו פעמים רבות כאשר הוא היה סגן הנשיא של ברק אובמה והצהיר כי הוא מעוניין לקדם את היחסים "בכיוון החיובי". "על אף שזה לא טוב כמו פנים אל פנים, אני שמח מאד לראות את חברי הוותיק", השיב המנהיג הסיני.

במרכז הפגישה עמדה הסוגיה המתוחה של טייוואן. בחודשים האחרונים הגבירה בייג'ינג את פעילותה הצבאית ליד האי ואיימה להשתמש בכוח כדי להשיב אותו לשליטתה, ומנגד ארה"ב הביעה תמיכה מוצהרת בטייוואן ומחויבות להגנתה וקידמה בריתות אזוריות עם אוסטרליה, הודו, יפן וקוריאה הדרומית מול סין.

על פי הבית הלבן, הנשיא ביידן "הדגיש שארה"ב מחויבת לעיקרון 'סין אחת'" והזהיר מפני "מאמצים חד צדדיים לשנות את הסטטוס קוו או לערער את השלום ואת היציבות במצרי טייוואן", כאשר הטלוויזיה הסינית הממלכתית טענה כי הנשיא האמריקאי גם הבטיח שארה"ב "לא תתמוך בעצמאות טייוואן".

הנשיא שי ציין כי "השלמת האיחוד המחודש היא שאיפה של כל בניה ובנותיה של האומה הסינית" וכי לסין "יש סבלנות והיא שואפת לאיחוד מחדש בדרכי שלום". אולם הוא הזהיר כי "אם הכוחות הבדלניים למען עצמאות טייוואן יפעלו בפרובוקטיביות נגדנו, יכופפו את ידנו או אפילו יחצו את הקו האדום, אנחנו נהיה מחויבים לנקוט בצעדים מכריעים". "מהלכים כאלה הם מסוכנים", אמר שי בהתייחסו "למאמצים החוזרים ונשנים של הרשויות בטייוואן להשיג תמיכה אמריקאית בעצמאות". "זה כמו לשחק באש. מי שמשחק באש - נכווה בסוף".

שני המנהיגים גם שוחחו על הסוגיות של קוריאה הצפונית, אפגניסטן, איראן, שינויי האקלים, סחר וזכויות אדם. על פי הדיווח הרשמי מבייג'ינג, הנשיא הסיני הדגיש כי ארצו "מוכנה לקיים דיאלוג על סוגיות של זכויות אדם על בסיס כבוד הדדי, אולם היא לא תומכת בשימוש בזכויות אדם כדי להתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות אחרות".

על אף חילוקי הדעות, שני המנהיגים הדגישו את הצורך בהידברות ובשיתוף פעולה. "סין וארה"ב צריכות להגביר את התקשורת ושיתוף הפעולה, לנהל את ענייניהן הפנימיים היטב, ובמקביל לשאת את חלקן במחויבויות הבינלאומיות ולעבוד יחד כדי לקדם את המטרה של שלום עולמי והתפתחות", אמר שי, שקרא לעמיתו האמירקאי להפגין "מנהיגות פוליטית". ביידן הצהיר כי "שני הצדדים צריכים לקיים דיאלוגים פתוחים וחיוביים כדי לחזק הבנה הדדית של הכוונות של הצד השני ולהבטיח שתחרות בין שתי המדינות היא הוגנת ובריאה ולא נסחפת לעימות".

לאחר סיום הפסגה, הביעו בוושינגטון ובבייג'ינג שביעות רצון מהתנהלות המפגש. "השיחה הייתה מכובדת ותכליתית והיא הייתה פתוחה", אמר גורם אמריקאי, שהודה כי "לא ציפינו לפריצת דרך. אין משהו לדווח עליו". סגן שר החוץ הסיני, שיה פנג, מסר כי הפגישה הייתה "כנה, מעמיקה, חיובית והביאה לתוצאות" וכי היא "סיפקה תמריץ חדש להתפתחות היחסים בעתיד".