כשבוע לאחר מעצרם של פעילי חיזבאללה בכווית החשודים בגיוס צעירים לפעילות הארגון בסוריה ובתימן כמו פעולות טרור והברחות סמים, מנגנוני הביטחון במדינה הודיעו ל-100 אנשים, רובים לבנונים, לעזוב את המדינה באופן מידי לאחר פקיעת היתרי השהייה שלהם, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. 

לפי מקורות ביטחוניים, רוב האנשים ברשימה השחורה הם לבנונים, בעוד שהנותרים מאיראן, תימן, סוריה, עיראק, פקיסטן, אפגניסטן ומצרים. העיתון הכוויתי "אל-קבאס" ציין כי חלק מאנשים הרשומים ברשימה זו חשודים כי הם משתייכים לחיזבאללה או קרובי משפחה מדרגה ראשונה או שנייה של פעילי ארגון הטרור הלבנוני. עוד דווח כי בין הרשומים ברשימה זו גם אנשים שהואשמו בעבר בין היתר בעבירות של הלבנת הון. 

צעד זה הוא חלק משורת צעדים שנקטה כווית כחלק מהמאבק שלה נגד אזרחים לבנונים המשתייכים לחיזבאללה. כאמור, מוקדם יותר השבוע הרשויות בכוויית עצרו מספר צעירים החשודים בקשר לחיזבאללה.

מפגינים בכווית שורפים את תמונתו של נסראללה (צילום: YASSER AL-ZAYYAT/AFP via Getty Images)
מפגינים בכווית שורפים את תמונתו של נסראללה (צילום: YASSER AL-ZAYYAT/AFP via Getty Images)

לדברי גורם בכיר במשרד הביטחון: "במשרד הפנים התקבל דו"ח סודי ממדינה שלישית בו נכתב כי הקבוצה מורכבת מארבעה אנשים, בינהם בנו ואח של חבר פרלמנט לשעבר, פעיל שהיה מעורב בחטיפת מטוס בשנות ה-80 וחשוד נוסף שעסק בגיוס כספים". 

"שירותי הביטחון חוקרים את הארבעה וכנגדם ישנם מספר אישומים, בין היתר הלבנת הון עבור חיזבאללה בכווית, מימון צעירים להצטרף לארגון הטרור, השתתפות בפעולות טרור והברחת סמים בסוריה ובתימן", הוסיף. 

כמו כן המדינה מהמפרץ הפרסי הוסיפה את לבנון לרשימת המדינות שאסור להעביר להן תרומות לצדקה. משרד החוץ של כווית ביקש ממשרד הרווחה לדחות את כל הבקשות של עמותות צדקה המבקשות לבצע העברות כספיות ללבנון על רקע הומניטרי.