גורמים במשרד החוץ התייחסו הערב (שלישי) לביקורים של בני הזוג אוקנין העצורים בטורקיה בגין צילום מעונו של הנשיא ארדואן. לדבריהם, הביקורים הם תוצאה של עבודה מדינית מאומצת של הנציגויות בטורקיה הקונסול הכללי, הקונסול באינסטבול, הממונה הזמנית באנקרה וגם מה שנעשה בירושלים.

"המטרה של הביקורים האלה היא גם לפגוש אותם שזה חשוב, לדבר איתם לגעת בהם וגם ליצור קשר עם מנהלי בתי הכלא במטרה לבדוק את תנאי המעצר שלהם ולאפשר להכניס אליהם ציוד אישי. לא רוצים ליצור אופטימיות יתר המטרה היא עדיין לשחרר ולהביא אותם לארץ", נמסר. 

כזכור, משרד החוץ הודיע אמש כי התקבל אישור לביקור קונסולרי של נציגי ישראל אצל בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין שנעצרו בטורקיה. בעקבות כך, קונסול ישראל באינסטנבול, רונן לוי, ביקר היום את נטלי, ואת בעלה מורדי העצור בתא נפרד, ביקר הקונסול הכללי, אודי איטם.

הדיפלומטים הישראלים נפגשו גם עם רשויות בתי הכלא המקומי, על מנת להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים ראויים. זאת, לאחר שאמש נפגש עם הזוג עורך דינם, ודיווח על תנאי המעצר, שהוגדרו כ"לא טובים" לדבריו. ביקורי הקונסולים ארכו פרק זמן ארוך ובמהלכם גם הועבר לבני הזוג הביגוד והציוד הנדרש. לאחר הביקור, עודכנו בני משפחתם של הזוג על ידי שר החוץ יאיר לפיד, מנכ״ל משרד החוץ, אלון אושפיז וצוות הקונסוליה באיסטנבול. 



בתוך כך, עורך הדין ניר יסלוביץ נפגש היום (שלישי) עם נטלי אוקנין העצורה בכלא נשים בטורקיה, כך דווח הערב בוואלה!. על פי הדיווח הפגישה נמשכה שלוש שעות ובסופה אמר כי "היא לביאה אמיתית". בפגישה שאלה נטלי מה שלום ילדיה. ביקורו של יסלוביץ אצל נטלי, התרחש כיממה לאחר שביקר את בעלה, מורדי  בתא המעצר באיסטנבול.

כמו כן, בני הזוג ערערו על החלטת בית המשפט לעצור אותם עד פתיחת משפטם. ההחלטה תינתן על ידי שופט, ככל הנראה ללא דיון כלל. מוקדם יותר היום התייחס לראשונה שר הפנים הטורקי, סולימן סוילו, המקורב לארדואן למעצר ואמר כי "הפרקליטות בוחנת את האירוע ובעקבות כך בוצע המעצר. בית המשפט יכריע בעניינם, אולם אנחנו יכולים לכנות את המעשים שלהם כפשע של 'ריגול מדיני וצבאי'".