ברבדוס מפעילה כיום רק 18 נציגויות דיפלומטיות, אולם דווקא מדינת האי הקטנה היא זו שהופכת לראשונה בעולם שמקימה שגרירות גם ביקום המטא (מטאוורס), העולם הדיגיטלי שמבוסס על מציאות מדומה ומציאות רבודה שמשתלבת עם היקום המציאותי.

משרד החוץ של ברבדוס חתם השבוע על הסכם עם חברת דסנטרלנד להקמת השגרירות הדיגיטלית במטאוורס. דסנטרלנד היא פלטפורמת מציאות מדומה שמבוססת על המטבע הדיגיטלי אתריום ומאפשרת למשתמשים לרכוש חלקות אדמה ביקום המטא כדי לבנות עליהן, לנווט בהן ואף להרוויח כספים.

בעקבות העסקה, נערכת ברבדוס להפוך למדינה הראשונה שמכריזה באופן חוקי על ריבונות על נדל"ן דיגיטלי, עם הקמתה הרשמית של השגרירות, שפעילותה אמורה להתחיל בינואר. עדיין לא נמסר באילו פעילויות תעסוק הנציגות הדיפלומטית, אולם מומחים ציינו כי היא עדיין תהיה כפופה לחוק הבינלאומי ולאמנת וינה שמסדירה את דיני האמנות בין מדינות.

משרד החוץ גם נערך לחתום על הסכמים עם פלטפורמות נוספות בתחום המטאוורס כדי שיסייעו ברכישת הקרקע הדיגיטלית, בעיצוב הנציגויות ובפיתוח שירותים מסוימים כדוגמת "טלפורטר", שיאפשר למשתמשים להעביר את האוואטרים שלהם בין העולמות השונים.
שגריר ברבדוס באיחוד האמירויות גבריאל עבד הסביר כי ארצו מתכוונת להתרחב באופן משמעותי מעבר לשגרירות החדשה ולרכוש קרקעות דיגיטליות במגוון עולמות.

"הרעיון הוא לא לבחור מנצח", אמר בשיחה עם אתר CoinDesk שחשף את הקמת השגרירות. "המטאוורס הוא עדיין צעיר מאוד וחדש, ואנחנו רוצים להבטיח שמה שאנחנו בונים ניתן להעברה בין כל עולמות המטא".