יועץ התקשורת רונן צור, מי שליווה בעבר את שר הביטחון בני גנץ במהלך קמפיינים לבחירות לכנסת, שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM. הריאיון התקיים בבוקר בו היה אמור גנץ להיות מושבע לתפקיד ראש הממשלה, לו הרוטציה עם בנימין נתניהו הייתה מתקיימת. צור התייחס במהלך הריאיון לממשלת נתניהו-גנץ ואף שיחזר את התחושות של חברי הכנסת של הליכוד ביום בו מונה אופיר אקוניס לתפקיד שר המשפטים, רק כדי לגלות לאחר מספר שעות שנתניהו חזר בו מההחלטה.

"בכירים בליכוד חשו שנתניהו איבד את זה", טען צור שאף הוסיף כי "אקוניס כעס כי הוא הבין שמשחקים בו כאילו הוא קונוס. אנחנו מדברים על בני אדם, לא קונוסים ולא כולם הם חברי הכנסת של הליכוד היום, שמתנהלים כמו כת סגורה שהולכת אחרי ביבי מה שלא יהיה ולא יעשה. אז אנשים לא היו מוכנים ללכת אחרי זה". ינון מגל ניסה להשיב לצור, לאחר שכעס על הביקורת, אך היועץ השיב כי "לאורך השנים, גם אנשים שעבדו עם ביבי בתוך הליכוד ובתוך הימין, כולם טוענים שאי אפשר לעבוד איתו".

עוד קודם לכן, בפתח הריאיון, ניסו כספית, מגל וצור לנתח את ההליכה לבחירות הרביעיות, לאחר שלא הועבר תקציב המדינה. צור הגיב לאמירות המקורבים לנתניהו וביניהם יונתן אוריך, יועצו של יו"ר האופוזיציה, כי פירוק השותפות היה טעות: "תהיתי ביני לבין עצמי מה היה קורה אם התחבולה הייתה מצליחה והליכוד היו מנצחים בבחירות. האם אוריך היה מודה שזו טעות, או שהיה חוגג על הגופה של כחול לבן לאורך כל הדרך? כולנו יודעים את התשובה". יועץ התקשורת הרחיב וטען כי ההחלטה של ראש הממשלה לשעבר ללכת לבחירות נבעה מחולשתו של גנץ בסקרים: "אם היה שומר על כוחו, גנץ היה ראש ממשלה היום. נתניהו חש שהוא משמיד את כחול לבן בבחירות, אם לפי הסקרים לגנץ היה אותו מספר מנדטים, נתניהו לא היה מעז לעשות את המהלך".

לקראת סיום השיחה, השלושה התייחסו לקמפיין כחול לבן שהשווה בין נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן לבין נתניהו. "בסיטואציה הנוכחית אתה רוצה להכות על חטא?", שאל ינון, צור לא נבהל: "לא עבדתי עם כחול לבן באותה תקופה, אבל אם היו מביאים לפתחי את הכרזה הזו לא הייתה לי שום בעיה לשים אותה. כשנתניהו לא בוחל מלהציג את המועמדים שלו כלא כשירים נפשית, שיידע לספוג את זה שמשווים אותו לדיקטטורים". "זה היה קמפיין לגיטימי לחלוטין, נתניהו הוביל ארדואניזציה של ישראל. הוא לא שונא יהודים, אולי רק שמאלנים יהודים", סיכם היועץ.

סייע בהכנת הכתבה: יניב מורוזובסקי/103fm