התערוכה המדוברת של האמנית היפנית יאיוי קוסמה שברה כל שיא אפשרי אצלנו, ומעל 100 אלף כרטיסים נמכרו כבר עוד לפני הפתיחה. אולי לא תצליחו להשיג כרטיס לתערוכה אבל יש לנו רעיון איך לאכול אותה.

השף של מסעדת פאסטל הסמוכה למוזיאון תל אביב, קובי בכר, השיק ארוחה בהשראת היצירות של קוסמה, ארוחה שלוקחת את הסועד למסע צבעוני ומנוקד בין היצירות והצבעוניות של האמנית המרתקת. בתפריט, קובי משתמש במוטיבים מפורסמים מתוך היצירות, כגון צבעוניות עזה, התמנון, הדלעת, נקודות ותחושת אינסוף לצד המטבח הימי של פסאטל.

כך למשל תוכלו למצוא מנות עם דלעת, כמו פופ ארט דלעת - סקאלופ צרובים על הפלאנצ'ה, זביון מיסו, אורז בר פריך וסלט גרגיר נחלים (82 שקלים) או קינוח של דלעת משוגעת - עוגת ספוג, קומפוט, שמנת חמוצה, פילה קלמנטינה וגלידת תבלינים עוקצת (62 שקלים). את זרועות התמנון תקבלו על גריל פחמים, עדשים מאסלה, צ'אטני עגבניות "מגי", יוגורט בפאלו ועשבי תבלין טריים (98 שקלים) כהומאג' לזרועות התמנון הורודות הענקיות במוזיאון.

מנת דגי אינסוף - קוביות דג נא עטופות באבקת אצות, ביצי דג מעופף וצ'לי מותסס ומעושן (76 שקלים) והצ'אודר תירס "גילי", סרטן כחול, קרם גזר ומרווה, קולי כרישה שרופה ושמן בזיל תאילנדי (72 שקלים) מסמלות את הנקודות והאינסוף שיש כמעט בכל יצירה של קוסאמה.

זרועות התמנון של קוסאמה (צילום: אסנת גואטה)
זרועות התמנון של קוסאמה (צילום: אסנת גואטה)

זרועות התמנון של פסאטל (צילום: חיים יוסף)
זרועות התמנון של פסאטל (צילום: חיים יוסף)

יצירה קולינרית ידועה נוספת שזוכה לנקודות היא ביצת הפברז'ה המפורסמת של מול ים בה עבר בכר כסו-שף. לכבוד התערוכה, ביצת הפאברז'ה המהממת ביופיה חוזרת מנוקדת ומרהיבה. הביצה עשויה סוכר ורוד, שעם שבירתו, הוא חושף קציפת תפוז, סורבה מנדרינה לואיזה, סוכריות קופצות ופירות יער טריים, המחיר בהתאם כמובן, כ-85 שקלים. אבל זו חוויה.

ביצת פברז'ה של פאסטל (צילום: חיים יוסף)
ביצת פברז'ה של פאסטל (צילום: חיים יוסף)

תפריט התערוכה יוגש לצד התפריט הקבוע בשעות פעילות המסעדה. ניתן ליהנות ממנה בארוחה עסקית בשעות 15:30-17:00  שתכלול ראשונה, עיקרית וכוס יין במחיר של 125 ש"ח (ברכישה מראש באתר המוזיאון), וכרטיס משולב לימי
שלישי בשבוע שבהם יפתח המוזיאון גם בערב, לראשונה מאז הקמתו שיכלול 1+1 על הקוקטיילים ומנות מהתפריט במיוחד.

כתובת: שד' שאול המלך 27 , תל אביב (מוזיאון תל אביב לאמנות)