ירושלים הלוא היא בירתנו, מהווה כעיר אטרקטיבית לחופשות ולביקורים יומיים, יחד עם זאת, פסטיבל או אירוע מיוחד המתקיים בעיר, יכול ללא כל ספק לשדרג את חוויית הביקור או החופשה ולהפוך אותה לחווייתית ומהנה במיוחד.

פסטיבל הקולנוע בירושלים
אם אתם חובבי סרטים תשמחו לגלות כי פסטיבל הקולנוע בירושלים, מתקיים בחודש יולי בכל שנה והוא מהווה אטרקציה גדולה הן עבור חובבי העיר והן עבור חובבי הקולנוע. 

הפסטיבל מתפרש על פני 10 ימים במהלכם מוקרנים יותר מ-200 סרטים מהארץ והעולם ואף מוצעת תוכנית עשירה של אירועים שונים, מפגשים עם יוצרים וסדנאות הקשורות באופן ישיר או עקיף לעולם הקולנוע. 

חמשושליים
אירועי חמשושליים מתקיימים לרוב רגע לפני שהחורף מגיע אלינו באופן רשמי (בתחילת דצמבר) ופותחים צוהר לחופשה חורפית קסומה בעיר היפיפייה. האירועים מתפרשים לרוב, על פני שלושה סופי שבוע. במהלכם ניתן ליהנות מאירועי תרבות, תיאטרון, אמנות וכמובן, קולינריה.

בנוסף, בתקופת הפסטיבל, ניתן ליהנות מסיורים מודרכים חווייתיים, בשכונות ובאזורים שונים בעיר. 
אירועים אלו יכולים להתאים לכולם, הן למשפחות עם ילדים, הן לזוגות אשר מבקשים ליהנות מסופ"ש רומנטי בעיר והן לקבוצות של חברים.

יריד חוצות היוצר
כאשר עולה השאלה מה לעשות בירושלים לקראת סוף חודש אוגוסט (הרי הוא גם סוף החופש הגדול), פסטיבל או יריד חוצות היוצר, בהחלט יכול לספק חלק גדול מהתשובה על אותה השאלה. 

ברחבת הפסטיבל, ניתן ליהנות מיריד אמנים ענק (ניתן לפגוש ביריד אמנים מכל העולם, מדוכני אוכל ומהופעות של מיטב הזמרים המובילים בישראל – הפסטיבל נמשך לרוב כשבועיים. 

היריד אשר התקיים לראשונה בשנת 1970 מתקיים בשעות הערב והוא מתאים לכל בני המשפחה – כאשר, יש להקפיד ולקנות כרטיסים מראש– מכיוון שהיריד מהווה כאטרקציה מאוד פופולארית.

פסטיבל לילה לבן בירושלים 
פסטיבל המתקיים לרוב בחודש מאי ונערך לרוב בכיכר ספרא. הפסטיבל כולל הופעות של מיטב הזמרים והאומנים הפופולאריים והאהובים של אותה התקופה. הפסטיבל מתקיים לרוב בשיתוף עם אגודות הסטודנטים הירושלמיות, כך שהוא מהווה כאטרקציה עבור סטודנטים וצעירים – כמובן, שכדאי להתעדכן הן על מיקום הפסטיבל, הן על התאריך והן על רשימת האומנים המופיעים, אשר משתנה מדי שנה.

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2021 יוצא לדרך במהדורתו ה-23 ויתקיים בין התאריכים 27.11-02.12 בחג החנוכה, בסינמטק ירושלים
פסטיבל הקולנוע היהודי מציע לקהל חוויה קולנועית תרבותית עכשווית, והזדמנות נפלאה להיחשף לחיים היהודים המרתקים - בראי הקולנוע - מנקודות מבט שונות וייחודיות.

השנה הפסטיבל חוזר להיקפו המקורי, יתקיים באופן פיזי באולמות הסינמטק בירושלים ויכלול שלל סרטים של יוצרים יהודים או כאלה שעוסקים בדמויות יהודיות.

כמו כן כוללת התוכנית מפגשים עם יוצרים ושחקנים, אירועים, הקרנות מיוחדות, הרצאות, פאנלים, תחרויות סרטים נושאות פרסים, הופעות מוזיקה חיה ועוד.

פסטיבל מסעדות פתוחות
מדובר בפסטיבל אוכל אשר מתקיים בחודש נובמבר ונחשב להצלחה בשנים האחרונות. הפסטיבל נמשך כ-4 ימים ומאפשר לחוות חוויה קולינארית מיוחדת. במהלך הפסטיבל ניתן ליהנות מארוחות בניצוחם של שפים מקומיים ובינלאומיים, מסיוריי שווקים, מהרצאות, מכיתות אמן ומאירועי אמנות מגוונים – כך שאם אתם נמנים על חובבי האוכל, ודאי שמעתם על המסעדות הטובות שיש בעיר ופסטיבל שכזה בהחלט יהווה הזדמנות לבוא להכיר וליהנות מטעמים מיוחדים ומגוונים.

כמובן, שאלו הם רק חלק מהאירועים הבולטים אשר מתקיימים בעיר ירושלים בכל שנה, בנוסף, במהלך השנה מתקיים לא מעט אירועים נוספים בתחומי: המוזיקה, התיאטרון, הקולינריה, הילדים ומגוון רחב של תחומים נוספים – כך שבכל מקרה שווה להתעדכן לפני שמגיעים לעיר, כי הסיכויים למצוא פעילות אטרקטיבית הן בקיץ והן בחורף הינם גבוהים במיוחד.