הרשויות בדלהי, בירת הודו, הורו היום (רביעי) על סגירה מיידית של כל מוסדות החינוך בשל זיהום האוויר החמור שפוקד את האזור בימים האחרונים, אולם הממשלה המרכזית הודיעה כי היא מתנגדת לעבודה מהבית והמליצה בעובדים להשתמש בתחבורה הציבורית.

שילוב של פליטת גזים מזהמים מהתעשייה, אבק, עשן משריפת היבולים ושאריות מהזיקוקים בחג הדיוואלי לפני יותר מעשרה ימים, בנוסף לרוחות חלשות שלוכדות את החלקיקים באטמוספרה הנמוכה, החריפו את זיהום האוויר האופייני לתחילת החורף. רמת זיהום האוויר נעה סביב 400 מיקרוגרם של PM2.5 למטר מעוקב שנחשבת למסוכנת על פי הדירוג של ארגון הבריאות העולמי.

ועידת האקלים בגלזגו: כישלון או הצלחה חלקית בקושי - זה התסריט הסביר

השבוע קבע בית המשפט העליון של הודו כי יש להורות לעובדים לעבוד מהבית והורה לממשלה המרכזית ולממשלות המקומיות של המדינות הסמוכות לדלהי לנקוט בצעדים נוספים. הוועדה לאיכות האוויר של דלהי החליטה היום על סגירה מיידית של כל מוסדות החינוך, ובנוסף הוחלט על עצירת עבודות הבנייה עד 21 בנובמבר, על סגירת שש מתוך 11 תחנות הכוח שמבוססות על פחם ועל איסור כניסת משאיות לדלהי ולמדינות השכנות - אוטר פרדש, פנג'ב, הריאנה ורג'אסטן, מלבד משאיות שמביאות סחורה חיונית.

כמו כן, הוועדה המליצה למשרדים פרטיים לצמצם במחצית את הגעת העובדים למשרדים כדי לקצץ בזיהום מהמכוניות. אולם הממשלה המרכזית הודיעה כי היא לא תומכת במעבר לעבודה מהבית ובמקום זאת המליצה לעובדי המגזר הציבורי לנסוע יחד במכוניות. שר התחבורה ההודי, קיילש גהלוט, גם קרא לתושבים לעבור לתחבורה ציבורית ואמר כי הממשלה תשכור אלף אוטובוסים פרטיים.