בעוד גל התחלואה באירופה ממשיך להשתולל, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הפצירה היום (רביעי) באזרחי המדינה להתחסן, וטענה: "מצב הקורונה במדינה קריטי". שכן הבוקר, מכון רוברט קוך במדינה דיווח כי בתוך יממה אובחנו מעל ל-50 אלף חולי קורונה.

מספר המאובחנים היומי בגרמניה ממשיך לשבור שיאים, עם 303 מקרי תחלואה לכל מאה אלף תושבים במהלך השבוע האחרון. מדינת ברנדרבורג, הכוללת את ברלין, היא אחת המדינות בגרמניה אשר החליטה על הטלת איסורים על אנשים שאינם מחוסנים לקורונה - גם אם הם מחזיקים בתוצאת בדיקה שלילית - והם לא יוכלו להיכנס למסעדות ולמקומות ציבוריים שונים, בהם מוזיאונים.

קורונה באירופה - זינוק בתחלואה. צילום: רויטרס

המרכז לבקרת מחלות במדינה קרא בשבוע שעבר לאנשים לבטל או להימנע מהתכנסויות גדולות, תוך בחינת האפשרות לחזור ולעבוד מרחוק. בגרמניה נאבקים להתניע מחדש את מבצע החיסונים, כאשר למעלה משני שלישים מהגרמנים מחוסנים במלואם, וכעת המאמצים מתמקדים בזריקות הבוסטר.

בתוך כך, בצ'כיה, הרשויות הודיעו כי ימנעו השתתפותם של אזרחים לא מחוסנים באירועים ציבוריים ואף ימנעו מהם קבלת שירותים ציבוריים. הדרישה מגיעה ברקע התחלואה הגבוהה במדינה, שמנתה שיא של 22,479 נדבקים בתוך יממה.

הגל החמישי מכה גם בצרפת, אך טרם נקבעו הנחיות חדשות להתמודדות עם התפשטות הנגיף במדינה, כך על פי דובר הממשלה. "המגיפה מתפשטת בכל מקום, אך אנו מתפקדים בצורה טובה יותר מפעמים קודמות, הודות לחיסונים", ציין.