נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי לצאת יחד עם רעייתו מיכל לביקור רשמי בבריטניה ביום ראשון הקרוב. במהלך הביקור יבקר הנשיא בלונדון ויערוך פגישות רשמיות עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, חברי פרלמנט וראשי הקהילה היהודית. הנשיא יהיה גם אורח הכבוד באירוע הוקרה מיוחד של קרן פרס בראשית למשפחת הרב והלורד יונתן זקס זצ"ל, במלאת שנה לפטירתו, בהשתתפות מנהיגי הקהילות היהודיות ובכירי ממשל בריטיים בעבר ובהווה.

אחרי שינחתו בלונדון בשעות אחר הצהריים, הנשיא ורעייתו צפויים להיות אורחי הכבוד בתערוכה מיוחדת של מועדון הכדורגל צ'לסי באצטדיון הקבוצה. התערוכה תהיה מוקדשת למאבק באנטישמיות, תחת השם "49 Flames", לזכר 49 הספורטאים האולימפיים היהודים שנרצחו בשואה.

למחרת בבוקר ייפגש הרצוג עם חברי פרלמנט בריטים בבית הנבחרים. בשעות הערב הנשיא ורעייתו ישתתפו באירוע הוקרה מיוחד של קרן פרס בראשית למשפחת הרב לורד יונתן זקס זצ"ל, במלאת שנה לפטירתו, בהשתתפות ראשי הקהילות היהודיות ובכירי ממשל בריטיים בעבר ובהווה.

בשעות הבוקר של יום שלישי ישתתף הנשיא באירוע עם מנהיגי הקהילות היהודיות בבריטניה. האירוע יעסוק בסוגיות מרכזיות שעמן מתמודדת יהדות בריטניה כיום ובהן ההשלכות של מגפת הקורונה, המאבק בתופעת האנטישמיות והפעילות של הסוכנות היהודית והקהילה המקומית להידוק הקשר עם ישראל. עוד ישתתפו באירוע, שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי ומנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ.

בהמשך, יפגש הנשיא עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון במעונו שברחוב דאונינג 10. לאחר מכן יעשו הנשיא ורעייתו את דרכם חזרה לישראל.

"אני שמח להגיע לביקור רשמי בבריטניה כנשיא מדינת ישראל", מסר הנשיא הרצוג. "בעוד בריטניה בונה לעצמה תפקיד חדש ועצמאי בעולם, ישראל היא אחת מבעלות בריתה הנאמנות ביותר בחזית החדשנות והקדמה. הביקור הזה הוא במובנים רבים סגירת מעגל עבורי, כבנו של רב-סרן בצבא הבריטי שלחם במלחמת העולם השנייה וצאצא של רבנים ששירתו בכל רחבי המדינה", הוסיף. 

עוד אמר: "אני מצפה לפגוש את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון וחברי הפרלמנט ולהעלות על סדר היום את הדרכים בהן המדינות שלנו יכולות להוביל את המאבק בשינוי האקלים, המאבק בתוכנית הגרעין האיראנית, הביטחון הלאומי, אבטחת הסייבר, המאבק באנטישמיות והסחר. במהלך ביקורי, אחלוק כבוד באירוע של קרן פרס בראשית לאחד מגדולי הרבנים והוגי הדעות בדורות האחרונים בבריטניה - הרב לורד יונתן זקס זצ"ל, ענק רוח בריטי ויהודי, אוהב ישראל, שהמנהיגות המוסרית שלו חסרה מאוד לעם היהודי והאנושות כולה".