הרב שי אוחיון ז"ל נדקר למוות על ידי המחבל חליל דויכאת בפתח תקווה באוגוסט 2020. דויכאת הודה במעשיו, הורשע ברצח ונגזר עליו מאסר עולם. במסגרת הדיון שהתקיים השבוע הוסכם כי יורד סעיף האשמה בגין החזקת סכין. בן כספית ופרופסור אריה אלדד על כך הערב (רביעי) עם סיוון אוחיון, אלמנת הקורבן, בתוכניתם ברדיו 103FM. אוחין הגיבה לעונש שקיבל מי שרצח את בעלה.

"אין הסדר טיעון כרגע", הבהירה אוחיון בפתח דבריה, "מה שהיה זה בעצם דיון והוא הודה במעשים. זה היה משהו טכני לחלוטין, לפחות ממה שאני הבנתי מהפרוטוקול ומעורכי הדין". עוד סיפרה כי על הורדת סעיף האשמה בגין החזקת הסכין, משפחתו של הרב שי ז"ל ידעה רק בדיעבד. "אין איזושהי משמעות להסרת הסעיף - זה מאוד זניח. הוא רצח, לא עם הפה ולא באופן היפותטי - זה היה עם סכין", אמרה.

"צריך להיות עם יד יותר חזקה ועונש יותר מחמיר"

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את דויכאת ופסק מאסר עולם. מבחינת האלמנה זה לא מספיק. "לעניות דעתי העונש צריך להיות חמור יותר כדי שמעשים כאלו לא יחזרו. יש מחבלים שכן נתנו להם את העונש המירבי על פי חוק ועדיין לצערי ולצער כל תושבי ישראל הפיגועים האלו חוזרים שוב ושוב. לא מצליחים למנוע את זה", הדגישה.

בסיום דבריה הבהירה: "אני חושבת שכדי שזה לא יחזור על עצמו צריך להיות עם יד יותר חזקה והעונש צריך להיות יותר מחמיר. עונש מחמיר זה לא בהכרח עונש מוות, עונש מחמיר זה להוריד להם את כל התנאים שמטיבים איתם בבתי הכלא".