זוג ישראלים יוצא לחופשה קצרה, בוחר בעיר אקזוטית, במרחק טיסה קצרה, ונוחת באיסטנבול. וכאן מתחיל הסיוט של מורדי ונטלי אוקנין. איתרע מזלם של השניים, מאחר שארדואן מנסה בימים אלה לעשות הכל כדי להסיט את תשומת לבו של עמו מהמצב הכלכלי הקשה השורר בטורקיה והפופולריות הרופפת שלו כתוצאה מכך. הזוג אוקנין, שלא ברצונם ושלא בטובתם נפלו לידיו, שהרי אין כמו "סוכני מוסד במסווה של תיירים" כדי לעשות עבורו את המלאכה. כל חטאם של בני הזוג הוא שצילמו את ארמונו של ארדואן מתוך מסעדה.

נשיא המדינה, שר החוץ וראש הממשלה פעלו להשבת הזוג לארץ. אולי זה מה שארדואן רצה: תשומת לב במקום ההתעלמות שאפיינה את ישראל לאחרונה. או שאולי הוא שאף לקבל רווח מדיני שייתן לו מוניטין בעולם הערבי. אני מניח שהיה ברור לאזרחי ישראל, וסביר להניח שאף לאזרחי טורקיה, שהשניים אינם מרגלים. העובדה שהטורקים אפילו לא הודיעו בצינורות המקובלים על מעצר הזוג מדברת בעד עצמה.

אינני מבין גדול בפוליטיקה, אבל הייתי שוקל לפרסם אזהרת מסע לטורקיה. כולנו יודעים שלא מדובר בדמוקרטיה. אירוע כזה, סביר להניח, לא היה מתרחש במדינות נאורות וחופשיות. ברור גם שיש רקע מאחוריו. כולנו זוכרים את נעמה יששכר שנכלאה ברוסיה ושוחררה תמורת אתנן ששילם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לנשיא רוסיה.

הישראלים נוהרים בהמוניהם לטורקיה בשל המחירים הנמוכים ומלונות ה"הכל כלול". התיירות הישראלית מכניסה הרבה מטבע זר לכלכלה הטורקית, הכורעת תחת נטל אינפלציה ואבטלה. אולי הפתרון הוא לפגוע להם בכיס. אולי אז יגבר לחץ העם על הממשלה. לנו מוטב להעדיף מקומות בילוי אחרים, ויש כמותם יפים ומיוחדים לא פחות. כאשר אני יוצא לחופשה, אני רוצה להיות רגוע ולא לחשוש שמא צעד זה או אחר יביא אותי לבית הסוהר במקום לשדה התעופה והביתה.

לאחר שנטלי ומורדי אוקנין חזרו לארץ, ספק אם יבחרו שוב בטורקיה כיעד לטיסה. אני מתכוון להדיר את רגליי משם, אלא אם זה יהיה לצורך טיסת המשך ליעד אחר.