רגע נוגע ללב נתפס במצלמות האבטחה של בית פרטי בשכונת סקוטס ואלי שבקליפורניה, ארה"ב. במהלך ריצת הבוקר של תושב מקומי, בשם פול מרפי, הוא הבחין בעשן שהחל להקיף את אחד הבתים בשכונה. מתוך חשש לשלומם של דיירי הבית, מרפי רץ במהירות אל זירת האירוע והחל לדפוק בנחישות על הדלת. צפו ברגעי החילוץ של חיות המחמד מהבית הבוער: 

כיוון שמרפי לא ידע שבני הזוג שחיים בבית, קורטני וטוני פוליטו, לא היו בתוכו, הוא המשיך להתעקש ולנסות להיכנס פנימה. בשלב מסוים קורטני קיבלה התראה בטלפון הנייד שלה בזכות מערכת האבטחה של הבית, שפתחה את מצלמת הוידאו של פתח הכניסה ובכך היא יכלה לתקשר מרחוק עם השכן הנחוש. הדיירת הסבירה למרפי כי יש לה שני כלבי תחש, ארנב וחתול שחיים בתוך הבית, וביקשה ממנו לחלץ את חיות המחמד האהובות שלה. 

מבלי לחשוב פעמיים, אחרי שקורטני העבירה לו את קוד האבטחה, מרפי התפרץ אל תוך הבית הבוער וחילץ את החיות חסרות האונים. בראיון לאתר החדשות Inside Edition קורטני סיפרה כי היא נבהלה מאוד כשראתה את העשן דרך המצלמה. "הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא חיות המחמד שלנו", נזכרה הצעירה. 

לדבריה, היא נלחצה כששמעה שמכבי האש יכלו להגיע רק תוך עשר דקות, שהיו יכולות להיות קריטיות לשלומן של החיות. "אמרתי לפול שאני אעשה הכל בשבילו, אתן את חיי אם יכולתי, העיקר שיציל את התינוקות הקטנים והבית שלנו", אמרה קורטני. כמו כן, מפקד צוות כיבוי האש, אנדרו לופרונקו, אישר כי האש התלקחה דרך המוסך והסביר כי זו הייתה הפעם הראשונה בתחנה בה הבית הבוער הצליח לשלוח קריאה באמצעות המערכת המתקדמת שלו.