מחדל האבטחה בביתו של בני גנץ: האחראים, בסדר הזה, הם היחידה לאבטחת אישים של שירות הבטחון הכללי (730), וקצין הבטחון הראשי במשרד ראש הממשלה, אלון חליוה.

למה ככה? כי עמרי גורן, החשוד שנעצר, התקבל לעבודה כשגנץ היה ראש הממשלה החליפי, ומשרד רה"מ "גובר" על משרד הבטחון במירוץ האבטחה, ולכן האחריות הוטלה על חליוה. את שמו אתם מכירים מהפרסומים (בעיקר אצלי) שהבחור שימש "מסלקת גחמות" אבטחה של "הגברת" המפורסמת.

כך או אחרת, חליוה, ואחריו היחידה לאבטחת אישים, "פספסו" את מעלליו של גורן בזמן אמת ואישרו אותו לעבודה. אם תהיה בדיקה כלשהי לפרשה הזו (אני מקווה שכן), מומלץ לבדוק גם את סאגת התקנת מצלמות האבטחה בבית גנץ, את העלות, את מספר המצלמות עליהן שילמו בפועל, מול המספר שהותקן, ואת השאלה האם המצלמות הללו היו מחוברות בשלב כזה או אחר לרשת האינטרנט (מחדל אבטחתי מהדהד). תודה על שיתוף הפעולה. ולמה זה תמיד קורה לגנץ?

בשב"כ אומרים שלאור המקרה, תבוצע בחינה מחדש של תהליכי האבחון הבטחוני סביב בעלי תפקידים הקרובים לאישים מאובטחים, וכי כבר הופקו לקחים לביצוע. בהתאמה, מגובשים נהלים חדשים ותורת עבודה שנותנת מענה מול רמת האיום ופוטנציאל הנזק. "ברור כי בתהליך שבוצע היה כשל בעבודת הפרט שהיה צריך להיות מאותר עוד קודם לכן, ולא לאפשר לאדם כזה לעבוד בסביבתו הקרובה של שר הבטחון". עד כאן השב"כ. פרשנות: לקיחת אחריות, הפקת לקחים, הודאה בכשל. ככה צריך.