בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג נעצר בחשד לעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה, ועמו עוד שבעה חשודים. בהמשך, התיר בית משפט השלום בראשון לציון  לפרסם את שמו במסגרת הפרשה שבמרכזה חשד להונאת ענק במטבע הקריפטו. ליאת רון ואריה מליניאק דנו על כך אחר הצהריים (חמישי) בתוכניתם ב-103FM עם עו"ד טלי אלדר ירון, נציבת מס הכנסה לשעבר, אשר ביקשה להגיב לידיעה הקשה והסבירה מהי משמעותה העמוקה של ההונאה המדוברת. 

בתחילת דבריה הסבירה עו"ד אלדר ירון כיצד נעשות ההשקעות במטבעות הקריפטו. "אלו כל מיני הנפקות של זכויות שמתחלקים לשני סוגים עיקריים: הראשון זה תחליף לכסף, אמצעי תשלום דיגיטלי. הסוג השני, ועם הרבה יותר סוגים והרבה יותר משמעותי, זה מטבעות שונים המהווים זכויות לשורה של דברים הקשורים לאותו מטבע", אמרה. עוד ציינה כי ההשקעה במטבעות אלה מביאה למשקיע פעם זכות ליצירת אומנות ופעם זכות לשחק במשחק אלקטרוני. "בסוף אנחנו צריכים לשים לב בזכויות האלו, כמו בכל דבר אחר, ממי אנחנו קונים והאם הן אמיתיות", קבעה. 

לדבריה, בשוק המניות קיים פיקוח לעומת שוק הקריפטו. "יש לנו את הרשות לניירות ערך שבודקת את התשקיף. גם שם מרמים לפעמים, אבל בקריפטו ובטוקנים - רוב רובם לא מפוקח. רובם נסחרים במקומות שאין עליהם פיקוח", ציינה. 

כשנשאלה האם היא עושה הבחנה בין הביטקויין לשאר המטבעות הוירטואליים, השיבה עו"ד אלדר ירון בחיוב. "התשובה היא כן", אמרה. "זה לא רק הביטקוין, זה הביטקויין האתריום ואולי עוד אחד או שניים שהם תחליף לאמצעי תשלום. הם כסף, כמו זהב ויהלומים. פעם שילמו במלח - זה אותו דבר". 

בהמשך, ציינו המגישים בפניה דיווח מהיום לפיו אישה שהשקיעה 10 אלף שקלים בביטקוין לפני כעשור, גילתה שיש לה מיליון שקלים, אולם כשרצתה להפקיד את הכסף, השיבו לה בשלילה. על כך אמרה עו"ד אלדר ירון כי קיים הבדל בין ביטקוין למטבעות אחרים. "זה דיון שונה כשאני רוצה להפוך את הביטקוין לכסף ולהעביר לבנק. להפוך לדולרים אתה יכול, אבל כשתבקש להעביר למערכת הבנקאות הישראלית הם יגידו לך לא". עוד אמרה כי "בתקופה האחרונה יש הנחיה חדשה של המפקח על המטבע. אבל זאת כבר ההפיכה של המטבע לכסף". 



על היעדר הפיקוח על המטבעות הדיגיטליים אמרה עו"ד אלדר ירון כי מדובר בתמונה חלקית: "יש היום מטבעות קריפטו שנסחרים בפיקוח של הרשויות בארה"ב. בין זה ובין ההונאות אין ספק שזה מוציא שם רע". עוד אמרה: "זה בדיוק כמו שיגידו שהונפקה חברה בבורסה לניירות ערך אבל כל המצגים הם מצגי שווא. רק פה זה יותר קל לעשות את זה". 

על השאלה מה רשות המיסים צריכה לעשות כדי למנוע הונאות במטבעות דיגיטליים לרבות קרפטו, השיבה עו"ד אלדר ירון: "מה שהיה נכון לעשות בעיניי זה להכניס יותר ויותר מטבעות כאלו למסגרת של פיקוח שלא קיימת היום, אבל לתת להם לגיטימציה ולפקח עליהם". נציבת מס ההכנסה לשעבר הסבירה שככל שהדבר ייעשה יותר ויותר, כך משתמשים רבים יזכו להגנה. "היזמים הישרים, רובם רוצים את הפיקוח הזה, הם רוצים להיות בעולם הכשר".