מחדל האבטחה בבית שר הביטחון: בשב"כ הודו הערב (חמישי) בשיחה עם "מעריב" כי היה כשל בקליטתו של עומרי גורן, שלו עבר פלילי עשיר, כעובד משק בית בביתו של שר הביטחון בני גנץ. "בתהליך שבוצע היה כשל בעבודת הפרט, שהיה צריך להיות מאותר עוד קודם לכן ולא לאפשר לאדם כזה לעבוד בסביבתו הקרובה של שר הביטחון", אמרו.  

עוד ציינו הגורמים כי לאור האירוע הם מבצעים כעת בחינה מחדש של תהליכי האבחון הביטחוני סביב בעלי תפקידים הקרובים לאישים מאובטחים. כמו כן, אמרו הגורמים כי כבר הופקו לקחים לביצוע. בנוסף, נאמר כי יגובשו נהלים חדשים ותורת עבודה חדשה, שייתנו מענה אל מול רמת האיום ופוטנציאל הנזק. 

בעקבות האירוע, בשב"כ הודיעו ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק, כי הם מבצעים בחינה מקיפה של תהליך האבחון הביטחוני לבעלי תפקידים הקרובים לאישים מאובטחים וכבר הופקו לקחים ראשונים להטמעה ולביצוע. חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית), הגיש פנייה לקיים דיון דחוף בעקבות האירוע. יו"ר וועדת חוץ וביטחון השיב כי "שירות הביטחון הכללי מגבש נהלים חדשים ותורת לחימה שעתיד לתת מענה אל מול רמת האיום ופוטנציאל הנזק".

ח"כ בן ברק הוסיף כי בכוונתו לזמן את נציגי השב"כ על מנת להציג בפני הוועדה את מסקנות התחקיר שמבוצע כעת לכשיסתיים. "כיור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אני רואה מקרה זה בחומרה רבה מאוד ובכוונתי לתת לשירות הביטחון את הזמן הנדרש על מנת לבצע תחקיר מעמיק ולאחר מכן לזמן את גורמי שירות הבי טחון הכללי להציג את מסקנות התחקיר בפני הועדה על מנת שמקרים כאלו לא ישנו בעתיד", כתב.

מוקדם יותר היום דווח כי פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד עומרי גורן גורוכובסקי, תושב לוד בן 37, בגין עבירת ריגול. בכתב האישום נטען שהנאשם, שעבד במשק בית בביתו של שר הביטחון, בני גנץ, הציע לנציג קבוצת הפצחנים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של השר. במסגרת חקירת האירוע התברר כי גורן בעל עבר פלילי עשיר ובעבר ריצה ארבעה עונשי מאסר.