הוא נלחם מגיל צעיר ובוכה בסרטים, אין לו בעיה לצבוע את השיער, אבל עדיין יחשוב פעמיים לפני שהוא פותח עוד כפתור בחולצה. הגדרת הגבריות בכלל והגבריות הישראלית בפרט נמצאת בשינוי מתמיד. "העדפות הרכישה של גברים ישראלים מספקות חלון דרכו ניתן ללמוד לא מעט תובנות על הגבריות הישראלית העכשווית", אומר הפסיכולוג דוד סימצקין. 

המשחקים המועדפים על הגברים הישראליים (צילום: יח''צ רשת ג'נטלמן)
המשחקים המועדפים על הגברים הישראליים (צילום: יח''צ רשת ג'נטלמן)

מחפש ריגושים ומשחק משחקים

"כך למשל ההעדפה של גברים ישראלים למשחקי הימורים על פני משחקי חשיבה. הפוקר, הרולטה ומשחקי הקלפים מהווים כ-62% מהמכירות. משחקי חשיבה מהווים 18% מהקטגוריה, כאשר המוביל שבהם הוא עדיין השש בש ולא השח-מט הפופולארי בעולם. העדפה זו מספרת על הצורך של גברים ישראלים בריגוש גבוה, אבל גם באחווה גברית והשקעה בחיי חברה.

בנוסף, המגמות בשוק השעונים מצביעות על תעוזה ועל נכונות לשבור מוסכמות. דבר שמורגש לא רק באופנה אלא גם באספקטים נוספים בחייו של הגבר הישראלי", מרחיב סימצקין, כאשר הוא בוחן את נתוני הרכישה של גברים במהלך השנה האחרונה. אבל הגבר הישראלי הוא גם רומנטי. "קטגוריה מפתיעה שמראה עליה מתמדת בשנתיים האחרונות היא המשחקים הזוגיים" מציין טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן, אשר מציגה את הנתונים לקראת יום הגבר. "מדובר במגמה שמצביעה על כיוון חיובי, הגברים הישראלים מראים נכונות להשקיע בקשר: לייצר אינטימיות, פתיחות ורומנטיקה", מרחיב סימצקין. 

השעונים המועדפים על הגבר הישראלי (צילום: יח''צ רשת ג'נטלמן)
השעונים המועדפים על הגבר הישראלי (צילום: יח''צ רשת ג'נטלמן)

סולידי, אלגנטי אך מחוספס

המגמות בשוק שעוני האופנה לגברים נעות בין חדשנות ולקיחת סיכונים אופנתיים מצד גברים בצבעוניות, לבין שמרנות בתחום החומרים ובחירת המנגנון. שעוני הכרונוגרף ממשיכים לשלוט בשוק ומהווים 41% מהמכירות, אחריהם השעונים הדיגיטליים עם 17%. כך גם ההעדפה לרצועות מתכת עדיין ניכרת מול שלל חומרי הרצועות האחרים – סיליקון, עור או בד.

"התזוזות בקטגורית שעוני האופנה לגברים מורגשות ביחוד בנכונות של גברים ליציאה מהסולידי והאלגנטי לצבעוניות ולעיצוב חדשני", מרחיב רז. כך למשל צבעי לוח השעון שבעבר הסתכמו בכסוף, זהב או שחור, מהווים כרגע רק 65%  אחוז מהמכירות ואילו 35% מהגברים מעדיפים לוחות שעון בגווני לבן, כחול, או הטרנד החם של השנה האחרונה - ירוק".

בתחום התכשיטים ניכרת העדפה לתכשיטי כסף על פני זהב כאשר 41% מהגברים מעדיפים תכשיטים בגוון כסוף. הפריט המועדף על גברים הוא הצמיד, ולאחריו שרשרות כאשר טבעות ועגילים מהווים פחות מ-10% מכלל המכירות.

אילו ארנקים מעדיף הגבר הישראלי (צילום: יח''צ רשת ג'נטלמן)
אילו ארנקים מעדיף הגבר הישראלי (צילום: יח''צ רשת ג'נטלמן)

חי בשביל קפה טוב ונייד חכם

הגבר הישראלי ידוע כצרכן גאדג'טים מתקדם שתר באופן מתמיד אחר הפיתוח הבא שיהפוך את חייו לנוחים, מהנים ומתקדמים יותר. בבחינת תחום הגאדג'טים מביעים הגברים הישראלים עניין ביחוד בעזרים טכנולוגיים לנייד. אחריהם מגיעים עזרי שמע, צילום, וגאדג'טים המשדרגים את חוויית הקפה כמו כוס טרמית מתחממת, מכונת אספרסו ניידת, או מטחנות חשמליות. במשרד יעדיפו הגברים להשקיע במחזיק לכרטיסי ביקור, בדגמי רכבים קלאסיים או במכשירי עיסוי. 

"קצת כמו האופנוע או הסיגר גם הנייד, כוס הקפה ודגם המכונית הם סממנים של הגדרה עצמית בעבור גברים רבים. פסיכולוג יגדיר אותם אולי כ'סמלים פאליים' שבעבר שדרו רק עוצמה, כח וגבריות. והיום אפשר לראות בהם כפינוק בעבור הגברים שהיום לא מסתפקים בג'ינס וטי שירט, אלא רוצים גם לקבל דברים יפים".

אז מה נקנה לו?
תמיד כיף לקבל: בשמים לגברים (צילומים: יחצ חול, טל אזולאי)
תמיד כיף לקבל: בשמים לגברים (צילומים: יחצ חול, טל אזולאי)

PARADISE FOUND לגבר, 299 ש"ח ל-75 מ"ל, בפארמים ופרפומריות 
Hero ברברי הירו לגבר, 429 שח ל-100 מ"ל, בפארמים ופרפומריות 
ECLIPSE טיטניום לגבר, 129.90 ש"ח ל-50 מ"ל, בפארמים ופרפומריות 
COSTA AZZURRA לגבר, טום פורד, 570 ש"ח ל50 מ"ל, בפארמים ופרפומריות 

אוהבים להתפנק: תכשירי טיפוח לגבר (צילומים: יחצ, טום לנפורד)
אוהבים להתפנק: תכשירי טיפוח לגבר (צילומים: יחצ, טום לנפורד)

קיל'ס סדרת טיפוח אייג'' דיפנדר לגבר, 169-259 ש"ח
Gentleman SABON, מארז לגבר, 240 ש"ח ברשת סבון
ז'אן פיובר סדרת הטיפוח החדשה לגבר 140-200 ש"ח ברשת אפריל
לבנדר מוצרים טבעיים, ערכת טיפוח לגבר, 242 ש"ח באתר BUYME
עדכני ועכשווי. אופנה לגבר (צילום: יחצ,איתי סנדל)
עדכני ועכשווי. אופנה לגבר (צילום: יחצ,איתי סנדל)

adidas ג'קט ספורטיבי 349.90 ש"ח באתר
rayban לאופטיקנה משקפי שמש לגבר 1299 ש"ח באתר
reebok club c X keith haring סניקרס 399.90 ש"ח באתר
תתחדש גבר. שעונים (צילום: איתן טל,יחצ)
תתחדש גבר. שעונים (צילום: איתן טל,יחצ)

RENCH CONNECTION הבורסה לתכשיטים, שעון לגבר 590 ₪ במקום 841 ₪ באתר
HUGO BOSS שעון לגבר 599 ש"ח במקום 1199 ש"ח באתר
Galaxy watch4 שעון לגבר של סמסונג, 999 ש"ח באתר