סקר דעת קהל שערך מכון אדלר באמצעות חברת IPANEL, במטרה לבדוק את מידת המעורבות ההורית בחיי ילדיהם, מגלה עד כמה ההורים מודאגים לגבי ילדיהם ומה תפיסות ההורים לגבי סוגיות מרכזיות שמעסיקות את כלל ההורים בישראל.

מהסקר עולה כי רבע מהמשיבים מבלים פחות משעתיים ביום עם הילדים. נראה כי זו אחת הסיבות המשמעותיות לכך שהורים רבים מודאגים יותר ומבקשים לדעת היכן הילד נמצא בכל רגע נתון.


עוד עולה כי ל-92% מהנשאלים חשוב לדעת איפה הילד שלהם נמצא בכל רגע, ו-37% מהם אפילו משתמשים בעזרים דיגיטליים כדי להישאר בפיקוח ובקרה ולדעת היכן הילד נמצא בכל רגע נתון, לקבל התראות על מיקום הילד ולעיתים גם את ההיסטוריה המדויקת של תנועות הילד על מנת לדעת לאן הוא הולך ואיפה נמצא.


כמחצית מהמשיבים בסקר (49%), חושבים שצריך לאפשר לילדים לפתוח חשבון ברשתות החברתיות החל מגיל 16 ומעלה. בעוד שידוע שילדים נמצאים ברשתות החברתיות כבר בגיל הרבה יותר צעיר. שליש מהמשיבים נמצאים בבקרה על הרשת החברתית של הילד או הילדה שלהם באופן אקטיבי ו 30% מהם השיבו כי עושים זאת במידה רבה ובאופן קבוע.


נתון מדאיג נוסף שעלה מהממצאים הוא ש-21% מההורים כלל לא יודעים האם ילדם עבר או עובר חרם בבית הספר. נראה כי ישנו ניתוק בין הרצון של ההורים להיות מחוברים למה שעובר על הילד, לבין המציאות הלכה למעשה. כאשר כמעט רבע מההורים לא מחוברים למצב החברתי של ילדם.

אוהד שקלים, מנהל מוקד חברים מקשיבים – OU ישראל לילדים והורים מסר בתגובה לסקר כי "לפעמים המחשבה ש'בילוי ראוי' עם הילדים צריך להיות מיוחד ומושקע, גורמת לכך שהוא יהיה נדיר מדי. זמן איכות אמיתי מתקיים ביום יום בדברים פשוטים: צפייה משותפת בטלוויזיה, נסיעה ברכב, קניות, עבודות בית או סתם משחק מהנה. ה'סמול טוק' השליו והמכיל במהלך הפעילות הוא החיבור הטוב ביותר שמחזק את האמון המשפחתי".