מחלקת המשפטים של ארה"ב הודיעה היום (חמישי) כי שני האקרים איראנים הואשמו בניסיון להשפיע על הצבעתם של אזרחים אמריקאים בבחירות האחרונות לנשיאות בשנת 2020. השניים, סייד מוחמד חוסיין מוסא קזמי, וסאג'ד קאשיאן, שלחו הודעות מאיימות והפיצו באופן מכוון מידע שקרי ומטעה על הבחירות.

כתב האישום הוגש בבית המשפט הפדרלי במנהטן, ומשרד האוצר הכריז כי הטיל סנקציות נגד חבריהם לעבודה ונגד החברה בה עבדו. הנאשמים אינם במעצר, ועל פי הערכות בארה"ב, הם עדיין נמצאים באיראן, אך מקווה כי כתב אישום יגביל את יכולתם לצאת מגבולות המדינה.

עוזר התובע הכללי מתיו אולסן, ראש החטיבה לביטחון לאומי במשרד המשפטים, אמר: "שני האזרחים האיראנים ניהלו קמפיין ממוקד ומתואם כדי לשחוק את האמון במערכת הבחירות האמריקאית, ולזרוע מחלוקת בין האמריקאים. ההאשמות ממחישות כיצד פועלים קמפיינים של דיסאינפורמציה ומבקשים להשפיע על הציבור האמריקאי".

האקר, מתקפת סייבר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
האקר, מתקפת סייבר (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

החקירה התפרסמה לאחר שגורמי מודיעין במדינה ערכו מסיבת עיתונאים ערב הבחירות, ובה האשימו את איראן בשליחת אימיילים מאיימים לאזרחים אמריקאים. גורמי המודיעין דיווחו כי המיילים נועדו להשפיע על מצביעים דמוקרטים במדינות המתנדנדות, כדי שיצביעו למתמודד הרפובליקני דונלד טראמפ.

עוד דווח כי המיילים נכתבו בשמם של ארגוני הימין הקיצוני בארה"ב, ובהם איומים על פגיעה פיזית במידה ולא יצביעו לטראמפ. גורמים אמריקאים מסרו כי מטרת המבצע לא הייתה לשנות את תוצאת הבחירות, אלא לזרוע בלבול ומחלוקת, וליצור בקרבם של האזרחים את התפיסה כי לא ניתן לסמוך על תוצאות הבחירות.

כזכור זאת אינה הפעם הראשונה שעל פי החשד, מדינות זרות מתערבות בבחירות לנשיאות בארה"ב. בשנת 2016, סוכנויות המודיעין האמריקאי יחד עם רוברט מולר, שכיהן כתובע מיוחד לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית, קבעו כי רוסיה התערבה גם בבחירות לנשיאות שנערכו בשנת 2016, לטובתו של טראמפ, בקמפיין שלו נגד המועמדת הדמוקרטית דאז, הילארי קלינטון.