ליאור אקרמן, בכיר בשב"כ בדימוס, התייחס היום (שישי) בראיון לניסים משעל ב-103FM לפרשת מחדל האבטחה בביתו של בני גנץ. אקרמן אמר כי "הכדור מתגלגל לפתחו של השב"כ, אך חשוב לי להכניס דברים לפרופורציה. לא מדובר על מרגל איראני שהסתובב בביתו של שר הביטחון - מדובר בעבריין מורשע".

בהתייחס לעומרי גורן, ציין אקרמן כי "זה עבריין שהייתה לו הזדמנות והוא אכן יצר קשר עם האיראנים. הדבר השני שצריך לשים לב אליו הוא שהתפיסה שלו לא אקראית בהכרח בגלל פעילות האקרים על אתר אטרף. לאורך השנים האחרונות שב"כ עלה על לא מעט גורמים ישראליים, רובם ערבים ישראליים, שיצרו קשר עם גורמים איראנים, זיהה אותם ואיתר אותם מהר מאוד". 

אקרמן דיבר על האופן שבו נתפס עומרי גורן ואמר: "לשב"כ יש כל מיני שיטות עבודה דרכן הוא מנתר פעילות כזו או אחרת, מוצפנת, אלקטרונית, ממוחשבת, ומצליח לזהות מתי אנשים יוצרים קשר עם גורמים איראנים. אגב, זה לא תמיד יהיה גורמים איראנים. לפעמים זה יכול להיות גם מול רוסים, סינים, או אחרים".

לדברי אקרמן, "עיקר פעילות הריגול בארץ היא איראנית. אני מניח שהיו עולים על עומרי גורן בצורה מהירה מאוד נוכח אירועי הסייבר האחרונים. על הסיווג הביטחוני בישראל אחראי שב"כ, נכון שיש פה איזושהי חלוקת אחריות בין מלמ"ם שאחראית על אבטחת כל מתקני משרד הביטחון לבין השב"כ. מלמ"ם לא מונחית על ידי שב"כ אלא פועלת באופן עצמאית".

לבסוף, אקרמן העלה כמה תהיות: "האם מישהו לא ביצע את ההנחיות כמו שצריך ואז יכול להיות תקלה שהיא ברמה אישית, או שמשהו שם בנהלי העבודה נמצא לקוי. אני לא יודע כי הבדיקה לא בוצעה ולא הושלמה עדיין, אבל בטוח שאף אחד לא יטייח את זה והארגון יסיק את המסקנות הדרושות".