הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM בעניין ההחלטה הדרמטית לשחרר את בני הזוג, נטלי ומורדי אוקנין, מהמעצר בטורקיה והסביר מה לשיטתו הניע את הנשיא רג'פ טייפ ארדואן

"ארדואן החליט שלא להגיש כתב אישום כי זה באמת היה משפיע על היחסים של טורקיה וישראל, והוא העדיף להיות זה ששחרר והיה 'בסדר' ושיזכרו לו זאת כך, שביום מן הימים הוא יקבל קופון מישראל, תמורה".

כשנשאל במה טורקיה יכולה להיזקק לישראל, השיב כי מצבה רעוע עם נפילת הלירה, בנוסף לבעיות מבית מהן סובלת טורקיה בימים אלו. "העזרה שישראל יכולה להציע לו היא קודם כל לחבר אותו חזרה לבית הלבן ולשפר את יחסיו עם ארצות הברית", הוסיף.

יחזקאלי טען כי "לארדואן עדיף את ישראל עוזרת מאשר את ישראל כואבת. הוא ניצל זאת כאירוע, לקח את הפוקוס אליו ולא יצא מכך כמנהיג דיקטטור, אלא כארדואן האחראי שבחר לשחרר את הישראלים". הוא סיכם כי טורקיה הרוויחה מהמצב, אך התריע מפני בקשות הצפויות להגיע מצד טורקיה בהמשך.

"ארדואן רוצה להיות אבא של חמאס ולהשפיע על ירושלים, לכן להתקרב כרגע לישראל זה בסדר", הסביר הפרשן. עם זאת, הבהיר כי אל לישראל מלשתף פעולה עם "המשחק" הפוליטי של נשיא טורקיה. 

"בתחילת הפרשה זה היה כמו ארגון טרור שחטף ישראלים, התנהלות של גרילה מול מדינה. עכשיו ישראל היא זו שצריכה להרים את כפפה ולקפל אותו, להתאים את היחסים לתנאים הנוחים עבור ישראל".