תקיפת בסיס א-תנף האמריקאי שבסוריה בחודש שעבר על ידי מל"טים הייתה נקמה איראנית על התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה, כך אמרו היום (שישי) גורמים ביטחוניים ישראלים ואמריקאים שוחחו עם ה"ניו יורק טיימס". 

על פי הדיווחים, כחמישה מל"טים מתאבדים שוגרו לעבר הבסיס האמריקאי בחודש אוקטובר האחרון, במה שכונה על ידי ארה"ב "מתקפה מכוונת ומתאומת". גורם בכיר בצבא האמריקאי אמר לאחר המתקפה כי "רק שניים מכלי הטייס התפוצצו, אולם הם עמוסים ברסיסים וכדוריות ובעלי כוונה ברורה להרוג". עוד דווח כי בערב התקיפה שהו בבסיס האמריקאי כ-200 חיילים שפונו שעות קודם לכן בעקבות אזהרה מוקדמת של המודיעין הישראלי. 

גורמים רשמים בפנטגון סרבו להפנות אצבע מאשימה בפומבי כנגד איראן, זאת בצל החשש מקריסת המגעים לחידוש שיחות הגרעין. איראן עצמה לא לקחה אחריות על המתקפה, אולם כלי תקשורת במדינה ייחסו לה את התקיפה. כמו כן, ערוץ הטלגרם השייך למשמרות המהפכה פרסם כי התקיפה היא אכן נקמה נגד ארה"ב שהתירה לישראל לתקוף את כוחותיהם בסוריה. 

"היו מספר מקרים שבהם האשימו את איראן ללא הוכחות", אמר דובר משרד החוץ האירני, סעיד חטיבזאדה, בשבוע שעבר, והוסיף כי "ישנן מדינות שהקימו בסיסים צבאיים על אדמת סוריה ללא הזמנה, המשך התמיכה במדיניות הטרור הוא שורש של חוסר היציבות במזרח התיכון בכלל ובסוריה בפרט".

הבסיס האמריקאי נחשב לבסיס קטן שבו שוהים כ־400 אנשי צבא ואזרחים אמריקאים וכן כמה עשרות אנשי מודיעין צבאי בריטים וצרפתים, שעוסקים באיסוף מידע בעורפה של הח'ליפות האסלאמית שהקימה דאע"ש בסוריה ובעיקר בעיראק.