ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התראיינה הערב (שישי) בחדשות 12 והתייחסה לעלייה במקדם ההדבקה, אשר לראשונה מזה חודשיים וחצי עלה מעבר ל-1. לטענתה של אלרעי-פרייס, פילוח הנתונים של החיוביים בשבוע האחרון מעיד כי לא חלה ירידה ביעילות מנת הבוסטר של החיסון.

"אנחנו לא מזהים ירידה. רוב התחלואה היא בקרב לא מחוסנים, 76% מבין המאומתים השבוע הם לא מחוסנים בכלל. 12% מחוסנים שעברה יותר מחצי שנה ממנת החיסון השנייה ולא קיבלו בוסטר. זה אומר שכמעט 90% מהחולים השבוע הם לא מחוסנים ומכאן העלייה בתחלואה".

למרות זאת, ראש שירותי בריאות הציבור הסבירה כי במשרד הבריאות לא מתכוונים להסתכן ולא ישקלו הקלות נוספות בהנחיות הקורונה, עד אשר תירשם ירידה בתחלואה. "אנחנו מודאגים, אבל לא בהיסטריה. צריך להבין שהעלייה במקדם ההדבקה נובעת מהתנהגות האוכלוסייה, צריך לשמור על מסכות בחללים סגורים, במיוחד עכשיו בחורף כשקר וכולנו נכנסים יותר פנימה".

לסיום, היא התייחסה למבצע חיסוני הילדים שיחל בשבוע הבא: "אותי שואלים המון, פונים אלינו ושואלים מתי מתחילים. יש הורים שמחכים לכך, יש הורים שמתלבטים ויחכו לראות. אני ממליצה לכולם לראות את הנתונים, אחת הסקירות היותר מקיפות על ילדים ותחלואת ילדים מקורונה נמצאת במשרד הבריאות, תקראו ותבינו שהמחלה הזו יכולה לפגוע בילדים".