מהומות בהולנד: לפחות שני בני אדם נפצעו הלילה (בין שישי לשבת) מירי שוטרים בהפגנה נגד צעדי הממשלה בהתמודדות עם נגיף הקורונה ברוטרדם, לאחר שמפגינים יידו לעבר הכוחות אבנים וזיקוקים והציתו ניידות משטרה.

כאמור, מאות מפגינים התאספו כדי להביע את כעסם על מתווה החיסונים נגד נגיף הקורונה והגבלת ההתקהלות במדינה, לאחר שהולנד הטילה בשבוע שעבר סגר חלקי למשך שלושה שבועות בעקבות עלייה בתחלואה.

דובר המשטרה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכוחות ירו משום ש"המצב היה מסכן חיים". כמו כן, העיר הוכנסה למצב חירום והתחנה המרכזית שלה נסגרה כתוצאה מהאלימות.

במקביל, אלפי מפגינים יצאו היום לרחובות אוסטרליה במחאה נגד חיסוני הקורונה, בעוד המון קטן יותר התאסף כדי לתמוך בצעדים שהביאו את המדינה לבעלת אחוז המתחסנים מהגבוהים בעולם. 

כאמור, כמעט 85% מאוכלוסיית אוסטריה בני 16 ומעלה חוסנו לחלוטין נגד נגיף הקורונה. בעוד שחיסונים בפריסה ארצית הם וולונטריים, מדינות מסוימות הטילו חובת חיסונים במקומות עבודה ואסרו על לא מחוסנים כניסה למתחמים. 

המפגינים נגד מתווה החיסונים קראו לחופש ונשאו שלטים עליהם נכתב "לסיים את ההפרדה עכשיו". כמה אלפים מהם צעדו דרך מרכז העיר מלבורן, העיר השנייה בגודלה באוסטרליה שנפגעה בצורה הקשה ביותר על ידי המגפה. מפגינים התאספו גם בסידני, בריסביין ובערים אחרות, ללא דיווחים מיידיים על התנהגות סוררת.