בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בעולם, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (שבת) על שורה של צעדים בכוונה להימנע מהגבלות על האזרחים, על רקע מה שראש הממשלה הגדיר כ"גל הילדים". 

בנט מתכנן מאמץ ממוקד בחיסוני הילדים, זאת בעקבות הנתון לפיו 49% מהנדבקים החדשים הם בין הגילאים 0-11. ביום שלישי הקרוב יחל רשמית מבצע החיסונים לילדים. ראש הממשלה יקח את דוד, בנו הקטן בן ה-9, להתחסן מיד כשיתחיל רשמית מבצע החיסונים, ויבקש מהשרים ומחברי הכנסת שיש להם ילדים בגילים הרלוונטיים, לעשות את אותו הדבר ולשתף ברשתות החברתיות.

בנוסף לכך, על רקע חופשת החנוכה ועונת הפסטיגלים, ראש הממשלה יכנס מחר דיון מיוחד בעניין ההיערכות לאירועי חנוכה, נוכח העלייה בתחלואת הילדים. בשלב זה, מסתמן שהארועים יתקיימו, על בסיס כללי התו הירוק. למארגנים יובהר, כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק יאכף. זאת ועוד, ראש הממשלה מבקש לראות באירועים אלה הזדמנות. אחד הרעיונות שעלו הוא הקמת תחנות חיסון מזמינות ליד האולמות, בהשתתפות כוכבי הילדים.

מבחינת בנט המדיניות לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפיה, זאת על מנת להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים. ראש הממשלה מתכנן לקיים בעצמו פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שהם, על פי המחקרים שהוצגו לו, הפונקציה המשפיעה ביותר על החלטת ההורים לחסן. 

נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סלם)
נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סלם)

לפי בנט, פלח אוכלוסייה נוסף שאחראי במידה רבה לתחלואה המשתוללת באירופה הוא "הלא מחוסנים שחושבים שהם מחוסנים" - אנשים שמחוסנים בשתי מנות, שמתנהלים מתוך תודעה חיסונית גבוהה אבל למעשה הם לא מוגנים. מדובר ב-950,000 ישראלים שעשו חיסון שני אך לא עשו שלישי. ראש הממשלה הורה למקד את המאמץ בהם.

בתוך כך, משרד הבריאות מסר כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 497 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. עוד נמסר כי מספר החולים קשה עומד על 133, מתוכם 82 מונשמים. מקדם ההדבקה עלה ל-1.