אתלסטאן, המלך האנגלו־סקסי שהביס את הוויקינגים והיה הראשון שאיחד את אנגליה במאה ה־10, נבחר למלך הגדול ביותר בתולדות הממלכה. הוא גבר במשאל של פודקאסט היסטורי פופולרי בבריטניה על מלכים ומלכות מפורסמים, כמו אליזבת הראשונה והשנייה והנרי השמיני.

ההיסטוריונים טום הולנד ודומיניק סנדברוק, העומדים מאחורי הפודקאסט "השאר הוא היסטוריה", ערכו את טורניר "אליפות העולם של המלכים והמלכות של אנגליה", שכלל התמודדויות בטוויטר בין 16 שליטים ושליטות בולטים לקביעת זהות המונרך הגדול בתולדות הממלכה.

הדרמה התעצמה כאשר בחצי הגמר גברה אליזבת הראשונה על אליזבת השנייה, בעוד אתלסטאן ניצח את וויליאם הראשון. אולם ההפתעה הגדולה ביותר נרשמה בגמר, כאשר אתלסטאן ניצח בהפרש זעום – 50.5% מול 49.55 - את אליזבת השנייה.

"הוא המלך העתיק ביותר בתחרות, המלך הראשון של אנגליה, וכעת הוא גם הטוב ביותר", ציינו הולנד וסנדברוק, שהופתעו מהתוצאה.
אתלסטאן, ששלט בשנים 925 עד 939, הצליח לאחד בפעם הראשונה את אנגליה בשנת 927, לאחר שסילק את הוויקינגים, אולם בניגוד לשליטים אחרים, הוא לא זכה לתהילה ולהנצחה בספרים ובסרטים.

"הוא היה אחד האבות המייסדים של אנגליה, שאנשים נוטים לחשוב כי תמיד הייתה קיימת", אמר הולנד. "הוא היה כובש גדול, אבל גם יותר מזה. הוא חש חובה מוסרית לשלוט באופן צודק וטוב, ופעל למען חוקים צודקים ושוויוניים".