מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במילואים אמיר אשל, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון בגלי צה"ל לשיחות הגרעין בין איראן למעצמות אשר יתחדשו בסוף החודש. הוא אמר במהלך הראיון כי "צה"ל מוכן לתקיפה באיראן כבר היום, אנחנו בתהליך בניין הכוח ומשפרים את יכולותינו".

בהמשך הראיון, אשל התייחס לסוגייה שעלתה לא פעם על הפרק - היחס אשר נכי צה"ל מקבלים בוועדות הרפואיות. "יש לא מעט טענות על היחס בוועדות הרפואיות, המפגש שם טעון ומורכב לנכים", אמר, "אין לי ספק שמערכת גדולה צריכה להקפיד על יחס מכבד והולם, במפגשים עם הרופאים דיברנו על השיח עם הנכים והצורך לעשות שינוי".

הוא הוסיף כי "אנחנו כבר מממשים מסלול ירוק להכרה בהלומי הקרב, התחלנו לספק להם כלבי שירות. לא קל להגיע לוועדה רפואית ואנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי להקל על ההכרה".

מנתוני משרד הביטחון שפורסמו הבוקר עולה כי 58,154 נכי צה"ל מוכרים כיום על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון. 1,716 מהם הוכרו בשנה האחרונה, ובהם 747 נפגעי פוסט־טראומה. נתונים אלה נמסרו על ידי משרד הביטחון לרגל יום ההוקרה לנפגעי מערכות ישראל ופעולות האיבה, שמצוין היום. במשרד הביטחון ציינו כי 97% מההחלטות לגבי נפגעי פוסט־טראומה שניתנו בשנה האחרונה הן לצמיתות, לעומת 61% בשנים קודמות