כבר תקופה שאני משוטטת בשוק הפשפשים בתל אביב, אחרי תקופה שלא הגעתי לשם, ואני מגלה בכל שיטוט כמה מקומות חדשים ומעניינים לצד תחושה שמשהו לא הכי טוב קורה בשוק ובסביבה שלו. לא מעט עסקים נסגרים בעקבות התנהלות של העירייה, ואני שומעת בעלי עסקים מלאי מרמור. אבל את הפוליטיקה נשאיר לכתבה אחרת.

בין שלל המקומות החדשים נפתחה לה בשקט מסעדת דגים מעולה, או יותר נכון בר דגים מגניב במיוחד של השף עומר עילוואן והמסעדן בלאל אבו ריא, שנקראת "קפטן הוק פיש אנד צ'יפס". יסלח לי עומר, אבל איפשהו השם הזה חוטא למקום, אומנם "קפטן הוק" מגיש יופי של פיש אנד צ'יפס, אבל אם רגע נתעלם מהמנה הזו נגלה בר דגים משובח עם תפריט מדליק, עשיר בדגים ובמנות לא שגרתיות, המשלב מטבח ערבי ומטבח ים תיכוני דגיגי לצד פינוקים, כיאה למטבח ערבי. אה ויש שם יופי של אלכוהול.

הפינה של "קפטן הוק" ממוקמת מושלם וצופה היישר אל השוק עצמו, אל הסוחרים הרב-גוניים, הסחורה הצבעונית והאנשים שחולפים וממשמשים את הסחורה. לרגע מרגיש כאילו אני בסרט. אם תגיעו בערב תקבלו אווירת חיי לילה שרק יפו יכולה לספר עם שפע של אורות, אנשים והמון צבעוניות. 

מקלובה דג- קפטן הוק (צילום: אנטולי מיכאלו)
מקלובה דג- קפטן הוק (צילום: אנטולי מיכאלו)


מה שותים?
על הבר של "קפטן הוק" יש לא מעט משקאות, אבל מתברר שבלאל אוהב להשרות תבלינים בג'ין וערק ולכן ישר יפנקו אתכם באיזה צ'ייסר ערק וג'ינג'ר או יספקו לכם משקה רימונים סחוטים וג'ין, שיפתח לכם תאבון.

מה אוכלים? המון דגים. סביצ'ה רענן עם פרי מתחלף על בריוש קלוי עם עשבים ויוגורט, קבב דג מלא עשבי תיבול על טחינה, וכמובן פיש אנד צ'יפס שמנמנים מדג נורווגי או סלמון, בבלילת בירה, על צ'יפסים עבים וכל מיני מתבלים בצד.

זוכרים שאמרנו לכם שיש פה שילוב של מטבח ערבי גם? אז תגלו פה מחמר דג עם פילה דג ים צרוב על הפלנצ'ה על מצע של פיתה, בצל מאודה עם סומאק ותבלינים, פישווארמה מנתחי פילה אמנון בתיבול שווארמה מיוחד, על פיתה, טחינה עמבה וחמוצים, מקלובה עם חתיכות של דג או פירות ים נהדרים, סיידה דגים - תבשיל אורז, תבלינים ודגים וכמובן דגים צרובים או ערימת פירות ים טריה על צזיקי עשיר, ברבוניות מטוגנות, סטייק סלמון ואפילו פישבורגר שמנמנן ועסיסי ועוד. והכל בלי יוצא מן הכלל מגיע במנות גדולות, ממש גדולות ומשביעות והמחירים שפויים - המנה הכי יקרה עולה 75 שקלים, והרוב הרבה פחות.

מבחינתי זה מקום נהדר, נסתר וצנוע, כזה שאפשר לבוא לאכול אצלו על הדרך, לפתוח שולחן עם כל המשפחה או לשבת על הבר עם דרינק. בהחלט מקום שאסור לכם לפספס. קפטן הוק - עמיעד 13, רבי חנינא 1, תל אביב יפו. טלפון: 03-6445440