בטרם מלאו שנתיים לכהונתו כמנכ"ל סלקום, הודיע אבי גבאי במפתיע על התפטרותו מענקית הסלולר. הדוח הרבעוני של סלקום שפורסם לאחרונה, לא רמז על התפטרות צפויה: אחרי תקופה מאתגרת הציגה החברה, בתשעת החודשים הראשונים של 2021, רווח נקי של 6 מיליון שקלים, מחזור עסקאות של כ-3 מיליארד שקל.

שווי החברה, הנסחרת בבורסה התל אביב, הוא כ-2.3 מיליארד שקל. יש לציין כי למרות ההכנסות הנאות והרווחים, הודיעה סלקום לרבים ממנוייה, רק בשבוע שעבר, על התייקרות משמעותית של עשרות אחוזים, בחבילת שירותי הסלולר. לא ידוע אם להתפטרות גבאי יש קשר לצעד זה.

חברת סלקום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חברת סלקום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גבאי, שהחל את דרכו באגף התקציבים באוצר, שימש בעבר כמנכ"ל בזק בינ"ל ובזק (2003-2013), עזב את עולם העסקים לטובת קריירה ציבורית. הוא הצליח להיבחר לראשות מפלגת העבודה, אך למרות שטען בשעתו כי הבחירה לראשות הממשלה תהיה בינו לבין נתניהו, הרי שתקופתו בפוליטיקה לא נחשבה למוצלחת.

לאחר טבילת האש בפוליטיקה, שב גבאי לקריירת ניהול בעסקי התקשורת, הפעם כמנכ"ל סלקום. הוא מונה לתפקידו על ידי הבעלים, אדוארדו אלשטיין בתחילת 2020 וכחצי שנה לאחר מינויו, הוביל את רכישת "גולן טלקום" שהפכה לחברת בת של סלקום.

עדיין לא נמסר מי צפוי להחליף את גבאי בתפקידו.