חיבוקים ארוכים, שנמשכים בין חמש לעשר שניות, הם הטובים ביותר. כך גילו לאחרונה חוקרים מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת לונדון, שביקשו למצוא את "החיבוק המושלם". החוקרים, שביקשו להעריך את ההשפעה של חיבוקים שונים על מצב הרוח, ערכו לשם כך שני ניסויים. 

בניסוי הראשון המשתתפים התבקשו לחבק אדם אחר במשך שנייה, חמש שניות או עשר שניות, בשני סגנונות חיבוק שונים – האחד עם הצלבת זרועות, והשני - חיבוק של צוואר-מותניים. אחריו דיווחו עד כמה המגע היה להם נעים, מעורר ותחת שליטה. המשתתפים נשאלו על מצב הרוח שלהם מיד לאחר כל חיבוק, וכן לאחר שלוש דקות ושש דקות.

בניסוי השני פנו למשתתפים בקמפוס והתבקשו לחלוק איתם חיבוק, כדי לבחון כיצד סגנון שילוב הזרועות משפיעה על חוויית החיבוק. הממצאים, שפורסמו בכתב העת  Acta Psychologica, חשפו כי משך החיבוק חשוב יותר מסגנון הצלבת הזרועות, כאשר חיבוקים של חמש ועשר שניות דורגו כנעימים, מהנים, ויותר תחת שליטה, מאשר חיבוקים שנמשכים שנייה אחת. 

בנוסף, המשתתפים חוו ערנות מוגברת יותר מיד לאחר החיבוק מאשר שלוש דקות או שש דקות לאחריו. זאת ועוד, נמצא כי חיבוקים צולבים היו נפוצים יותר בין גברים מאשר בין נשים או זוגות מעורבים, אולם סגנון החיבוק לא ממש השפיע על ההנאה או הקרבה לאדם האחר. עם זאת, החוקרים הדגישו כי יש צורך במחקרים נוספים, שכן אינם יודעים בדיוק מתי החיבוק הופך ארוך מדי ומגושם.