לאחר הפיגוע בירושלים: לוחמי מג"ב נכנסו היום (ראשון) לבית במחנה הפליטים שועפאט, שעות ספורות לאחר פיגוע הירי בעיר העתיקה בו נרצח אדם אחד ונפצעו שלושה. הלוחמים הותקפו על ידי קרוב משפחה של המחבל, שנעצר ונלקח לחקירה. בנוסף, נלקחו מסמכים מהבית.

כמו כן, לפי דיווח פלסטיני, כוחות הביטחון עצרו את בתו, אחיו ואחייניתו של המחבל שביצע את הפיגוע הבוקר בעיר העתיקה. במקביל, בתיעוד שהופץ ברשתות ערביות נראים אנשי כוחות הביטחון משתלטים על צעיר סמוך לבית הספר רשידיה שבמזרח ירושלים.

בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה בנט הורה להעלות את הכוננות במרחב ירושלים, ואמר לאחר הפיגוע כי "זה הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים. הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה. אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים".

הפצוע בפיגוע הירי בירושלים משחזר, צילום דוברות הדסה

כאמור, גבר בן 30 נרצח ושלושה בני אדם נוספים נפצעו הבוקר בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. כוחות משטרה של מחוז ירושלים ומג״ב השיבו בירי לעבר המחבל, גבר בשנות ה-40 לחייו ממזרח ירושלים, שמת במקום. המחבל שביצע את הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים הוא פאדי אבו שחידם, בן 42, תושב מחנה הפליטים שועפאט, המוכר כפעיל חמאס ארגוני באזור שמסתובב הרבה בהר הבית וללא מעצרי שב״כ קודמים.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר כי מדובר ב"איש חמאס, מהפלג המדיני, לא מהפח"ע (פעילות חבלנית עוינת)". לדברי השר, "אשתו של המחבל עזבה לחו"ל לפני שלושה ימים, הילדים שלו בחו"ל. נראה שפיגוע היה מתוכנן. אשתו ברחה לחו"ל והוא החליט לבצע את זה". עוד הוסיף בר-לב: "תנחומיי למשפחת ההרוג שנרצח באכזריות הבוקר בפיגוע ואני מתפלל לשלום הנפגע באירוע הקשה".

מחמד חמאדה, דובר ארגון חמאס בירושלים, אמר בתגובה לפיגוע: "המבצע בירושלים הוא מסר של חדירה לאויב, שיצר פגיעה עמוקה בכיבוש". הוא הוסיף ואיים כי "המבצעים יימשכו בתגובה לניסיונות חילול מסגד אלאקצא וניסיונות המתנחלים לייהד אותו".