יו"ר הקבינט לשוויון מגדרי, שרת התחבורה מרב מיכאלי (העבודה) הודיעה היום (ראשון) בישיבת הקבינט על תקצוב של 155 מיליון שקלים כדי להוציא לפועל את התוכנית למאבק באלימות כלפי נשים.

בנוסף אמרה כי היא ושר המשפטים גדעון סער סיכמו כי הם יעבירו בהקדם חקיקה שתכיר באלימות כלכלית. "אנחנו נעשה צעדים כדי למנוע אותה, גם זה דבר שהגיע הזמן שיהיה בספר החוקים שלנו. לא עניין לפרשנות, לא עניין של טעות, אלא פשוט אלימות אסורה גם אם היא נעשית באמצעים כלכליים", אמרה מיכאלי.

השרה אמרה כי היא "שמחה, גאה ומתרגשת לפתוח את הישיבה הראשונה של הקבינט לשוויון מגדרי. מדהים לראות את ההתפתחות שהייתה אפילו בשם שלו, מקידום מעמד האישה בחברה הישראלית, לקידום שוויון מגדרי עד שאנחנו מעזות להגיד בפה מלא – קבינט לשוויון מגדרי. שאפו לשרה וח"כ לשעבר לימור לבנת שהייתה הראשונה שהקימה אותו ולח"כ והשרה לשעבר יולי תמיר שעמדה בראשותו גם היא. יש לנו חובה בקבינט, עברנו דרך עצומה בתחום המודעות והגיע הזמן לעבור למעשים בצורה אפקטיבית הרבה יותר".

"אנחנו מתחילות ומתחילים את העידן החדש הזה עם בשורה גדולה של תקצוב של 155 מליון ש"ח להוציא לפועל את התוכנית שכל כך הרבה דיברו עליה למאבק באלימות כלפי נשים, והגיע הזמן שנעבור מלדבר עליה פשוט לעשות אותה", המשיכה מיכאלי.

בהמשך הסבירה, כי "המטרה של הקבינט הזה, בוודאי בישיבה הזאת, היא לתת תמונת מצב ולדאוג שאנחנו מתחילות לעבוד בתיאום ובסנכרון של כל משרדי הממשלה כדי להתחיל למגר את התופעה הנוראה של אלימות כלפי נשים. צריך להגיד בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים, אלימות כלפי נשים זה לא עניין בינו לבינה. זה עניין בנינו כחברה, כמדינת ישראל, לבינו – לענישה ולשיקום ולטיפול ובנינו כחברה וכמדינה לבינה, לבין הילדות והילדים, כדי לטפל, להגן, לתמוך ולדאוג שזה לא יקרה שוב. זה מה שבאנו לעשות כאן, אנחנו כולנו מחויבות ומחויבים לזה בכל הכוח וזה מה שנמשיך לעשות מכאן והלאה".

לאחר מכן הודיעה מיכאלי כי "השר גדעון סער ואני סיכמנו, דבר שהשרה לשוויון חברתי גם השקיעה בו רבות, שאנחנו נעביר בהקדם חקיקה שתכיר סוף סוף באלימות כלכלית ואנחנו נעשה צעדים כדי למנוע אותה. גם זה דבר שהגיע הזמן שיהיה בספר החוקים שלנו. לא עניין לפרשנות, לא עניין של טעות, אלא פשוט אלימות אסורה גם אם היא נעשית באמצעים כלכליים".

גדעון סער (צילום: מארק ישראל סלם)
גדעון סער (צילום: מארק ישראל סלם)

"מכאן ואילך 155 מיליון שקלים שעלינו להוציא אותם על טיפול, על חינוך, על אכיפה, כל הדברים האלה שיפסיקו את האלימות הנוראה הזאת ויאפשרו לנו להתקדם לעבר שוויון וחיים ללא אלימות", הוסיפה.