נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, חשף כי היום הוא קיבל את מנת הבוסטר של חיסון הספוטניק 5, ואף הביע נכונות להצטרף לניסוי הקליני בחיסון חדש של מפתחי הספוטניק שיינתן דרך האף.

"קיבלתי היום חיסון נוסף - ספוטניק לייט. זה נקרא חיסון מחדש", אמר פוטין בפגישה עם דניס לוגונוב, סגן מנהל מרכז המחקר הלאומי גמאלייה לאפידמיולוגיה ולמיקרוביולוגיה שאחראי לפיתוח החיסון הרוסי. "אני לא מרגיש כלום, זה נורמלי, הכל בסדר".

פוטין קיבל את המנה הראשונה של החיסון ב-23 במרץ ואת המנה השנייה ב-14 באפריל. הוא ציין כי הוא החליט לקבל את מנת הבוסטר בהתאם להמלצת גורמי הרפואה, והכריז כי חיסון הספוטניק "יעיל כמו רובה קלשניקוב", רובה הסער שנחשב לאחד הפיתוחים הרוסיים הפופולריים ביותר בעולם.

קורונה ברוסיה (רויטרס)

על אף שכבר התחסן שלוש פעמים, פוטין הביע נכונות להשתתף בניסוי של מכון גמאלייה בחיסון חדש נגד קורונה שניתן דרך האף. כאשר הנשיא נשאל אם הוא יהיה מוכן למלא את הטפסים הנדרשים, הוא ענה בנחרצות "בוודאי".

במהלך השיחה עם לוגונוב, התעניין פוטין גם בשאלה אם החיסון מתאים לילדים, והמדען הסביר כי ניתן להשתמש בו באותו אופן, עם התאמה למשקל הילדים. הנשיא הרוסי גם ציין כי 170 מיליון בני אדם, 50 מיליון מתוכם ברוסיה, קיבלו את חיסון הספוטניק וכי הדבר מאפשר "מאגר מידע עצום" לבחינת יעילות החיסון.