ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב עם בכירי משרד הבריאות בנושא חיסוני הנוער והילדים. במהלך הדיון, נציגי משרד הבריאות המליצו לחסן במנת בוסטר את כל הנוער בגילאי 15-12, בתנאי שעברו חמישה חודשים ממועד החיסון השני. בנוסף, הוועדה המליצה להתחיל ולחסן בשתי מנות ראשונות את גילאי 11-5, במרווח של שלושה שבועות בין המנה הראשונה לשנייה.

ההחלטה על המלצת חיסונים בקרב בני 11-5 התקבלה לאור העובדה שאין עדיין נתונים המראים יתרון בשינוי הפרוטוקול ותוך התייחסות לכך שהתחלואה אינה בשפל, מרבית התחלואה כיום הינה בקרב ילדים ולכן אין לדחות כעת את מתן החיסון.המלצות הוועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

בסיום הדיון, רה"מ בנט פרסם את ההנחיות עליהן הוחלט לקראת מופעי חג החנוכה, אשר יתקיימו כמתוכנן וללא הגבלות נוספות:

  • יינקטו שורת פעולות היערכות לאכיפת התו הירוק באמצעות ברקוד, בתוך כך תגבור סדרנים באולמות המופעים, כינוס מפיקי האירועים לטובת חידוד ההנחיות מבעוד מועד, וכן גיבוש תכנית בקרה ואכיפה ע"י משטרת ישראל.
  • הצבת עמדות בדיקות אנטיגן בקרבת מתחמי האירועים.
  • חובת עטיית מסכות במשך המופעים.
  • מבצע הסברה לאומי בקרב הורי ישראל, בכל רחבי הארץ.
  • הצבת ניידות התחסנות בתיאום עם מפיקי האירועים, לטובת הנגשת חיסוני הילדים לציבור.
  • ביחד עם מפיקי האירועים, ייבחנו אפשרויות להפחתת האכילה והשתייה ככל שניתן במהלך המופע, בין היתר לטובת עטיית מסכה באופן קבוע.
  • תיבחן מערכת לתחלופת אוויר באולמות המופעים, לצורך צמצום אפשרויות ההדבקה בקרב הקהל.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ התראיין הערב (ראשון) בחדשות 12 והתייחס למספר המאומתים היומי לנגיף הקורונה, אשר החל לעלות בימים האחרונים. "אין סיבה לבהלה ופאניקה. אנחנו ממשיכים באותו הקו שהנחה את הממשלה עד כה, שיקול דעת ורוגע. כל הכלים עליהם הקפדנו – מסכות, תו ירוק ובדיקות בנתב"ג, ימשיכו תוך כדי שגרת חיים בזמן קורונה", הרגיע השר.

הורוביץ הסביר כי הממשלה קיבלה החלטה עם הקמתה "לקיים שגרת חיים לצד הקורונה. זו המדיניות שלי ושל הממשלה מאז הקמתה לפני חמישה חודשים וזה מצליח. אנחנו אחרי הגל הרביעי וממשיכים באותה מדיניות. זו לא תחילת הגל החמישי".

השר אף התייחס לחיסוני מנת הבוסטר בקרב ילדים, אשר אמורים להיפתח ביום שלישי הקרוב: "אנחנו מתכוונים להציג להורים את הנתונים כפי שהם. החיסון הזה אושר על ידי מי שמוסמך לכך בארה"ב, בקנדה כבר אושר ומיליוני ילדים קיבלו את החיסון הזה בצפון אמריקה. גם פה הוא מומלץ, החיסון בטוח ויעיל מאוד.  אני רוצה להגיד משהו חשוב - הקורונה עלולה להיות קשה אצל ילדים, כולל פגיעות לאורך זמן".

הוא הסביר כי מי שלא יתחסן במנת הבוסטר, יצטרך להמשיך ולבצע בדיקות בכניסה למופעים, כפי שהיה עד כה. "גם כיום ילדים שרוצים להיכנס למופע אם הם לא מחוסנים צריכים להיבדק, כך נמשיך לנהוג גם במופעי חנוכה. כלום לא יבטול, אבל תהיה אכיפה של תו ירוק לילדים. רוצים שיהיה להם חג שמח", טען הורוביץ.

עוד הוסיף השר כי בשלב זה, הממשלה לא מתכוונת להטיל הגבלות על כניסת תיירים ממדינות אדומות באירופה, למרות הגל הרביעי שתוקף אותן כעת: "ההנחיות הן לא רק לפי המצב בחו"ל, אלא לפי כמה ממי שבא לישראל הם מאומתים. ברגע שנראה שהמספר גבוה, נשנה את המדיניות כפי עשינו עד עכשיו. עושים אותו דבר. אני רוצה להגיד - גם בתחילת הגל הרביעי היה קריאות לסגר, אני מבקש להרגיע. אנחנו נוהגים באחריות ובצורה שקולה, אנו מטפלים במגפה לצד שמירה על שגרת החיים".