חמישה הרוגים ומעל 40 פצועים באירוע דריסה במהלך מצעד חג המולד בעיר ווקשה שבויסקונסין, כך דיווחה היום (שני) המשטרה במקום. 

מפקד תחנת המשטרה המקומית, דן תומפסון, אמר כי אדם אחד נעצר בחשד למעורבות במקרה והרכב החשוד אותר במרחק כ-32 ק"מ מזירת האירוע. "הרכב פגע ביותר מ-20 אנשים, חלקם ילדים. ישנם כמה הרוגים, אין לי מספרים מדויקים בשלב זה. חקירת המשטרה, אנחנו בודקים את הקשר לטרור". 

בלן סנטמריה, בעלה ובתם בת השלוש שנכחו בתהלוכה סיפרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "רכב השטח הגיע במהירות ואז שמעתי צרחות". עדת ראייה נוספת סיפרה לערוץ FOX6 כי הרכב פגע תחילה בחבורת מעודדות בנות 9-15. עורך עיתון מקומי שנכח במקום סיפר כי "בדרכנו חזרה מהתלוכה ראינו רכב שטח נוסע במהירות ואחרי כמה שניות שמענו חבטה חזרה וצרחות". 

"זו טרגדיה", אמר ראש המחוז פול פארו וסיפר כי "חזרתי עם אשתי מהמצעד ושמעתי את המשטרה. זמן קצר לאחר מכן נודע לי שרכב פגע ופצע אנשים רבים. הגורמים הרשמיים עדין חוקרים את האירוע כדי להבין מה קרה ואיך, זה סיפור שעלול להתפתח". 

הרכב החשוד (צילום: CITY OF WAUKESHA/Facebook/via REUTERS)
הרכב החשוד (צילום: CITY OF WAUKESHA/Facebook/via REUTERS)

מהבית הלבן נמסר כי הם עוקבים אחר הדיווחים והנשיא, ג'ו ביידן, עודכן בפרטים. סנאטורית מדינת ויסקונסין רשמה בחשבון הטוויטר שלה: "האלימות במצעד חג המולד של ווקשה היא נוראית וקורעת לב". 

כזכור, בשנת 2016, מחבל שנהג במשאית דרס למוות 12 בני אדם ופצע 49 במהלך פיגוע דריסה בשוק חג המולד בברלין, בירת גרמניה. מבין ההרוגים הייתה גם דליה אליקים בת ה-66, תושבת הרצליה. בעלה רמי נפצע באורח קשה. ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" נטל אחריות לפיגוע.