המשקפיים של ח"כ בן ברק: עדותו של ניר חפץ החלה היום (שני) במשפטו של יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, בבית המשפט המחוזי בירושלים, על רקע עדויות חדשות שנחקרו במשטרה על מעורבתו של ראש הממשלה דאז בקבלת מתנות מאיש העסקים ארנון מילצ'ן, לכאורה, בשווי של עשרות אלפי שקלים. על הנושא הזה בחר להגיב ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, וסיפר סיפור אישי.

"לפני כחודש וחצי השגריר האיטלקי ששירת כאן חמש שנים, עזב את תפקידו", שיתף יו"ר ועדת החוץ והביטחון. "במסגרת עזיבת התפקיד הוא נתן לי שי קטן, משקפי שמש מסוג ג'ורג'יו ארמני. נתן לי אותם, נפרדנו, איחלתי לו בהצלחה, הוא נסע להיות שגריר ביפן".

"מה שעשיתי, הסתכלתי בפרוטוקול בכנסת מה החוקים, והחוק אומר שאני לא יכול לקבל מתנות, אז הלכתי לוועדת הכנסת והפקדתי את המתנה", סיפר עוד חבר הכנסת מיש עתיד. "אמרתי שאני רוצה לפדות אותה בכסף. בהתחלה אמרו לי 250 שקל, 'אמרתי בסדר, אני פודה', ואז אמרו לי היה טעות, זה 470 שקל, אמרתי אני אתלבט על זה".

"בינתיים המשקפיים לא אצלי, הם שם", המשיך בן ברק. "אם אני אפדה אותם אני אשלם, ואם לא אפדה אותם ימכרו אותם במכירה פומבית". הוא סיכם את דבריו: "למה אני מספר את כל זה? כי כאן במדינת ישראל כשאשת ראש הממשלה מקבלת מתנה ב-200 אלף שקל זה נראה לכם בסדר גמור. לא משנה שזה בניגוד לחוק. אני מקווה שהוא ייצא זכאי בהרבה מאוד מהאישומים שמייחסים לו, אבל ההתנהלות, נקווה שהיא לא פלילית, אבל מאוד מאוד בעייתית, של אנשים שחושבים שהם מעל החוק".

בנימין ושרה נתניהו  (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין ושרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

"נקווה שהאמריקאים יבינו שאנחנו צודקים"

תפקידו הנוסף של בן ברק הוא יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, זאת בעקבות עברו הביטחוני כסגן ראש המוסד. "יש לנו חילוקי דעות עם ארצות הברית בקשר לאיך להתנהל מול התוקפנות האיראנית ומול השאיפה שלה להגיע ליכולת גרעינית או יכולת תת-גרעינית", הגיב לפרסומים המדברים על כך שבפנטגון חולקים על האפקטיביות של התקיפות המיוחסות לישראל על פי פרסומים זרים בסוריה נגד המליציות האיראניות החמושות הנמצאות באזורה.

ג'ו ביידן (צילום: Timothy A. Clary/Pool via REUTERS)
ג'ו ביידן (צילום: Timothy A. Clary/Pool via REUTERS)

"אני חושב שהאמריקאים טועים", תקף חבר הכנסת. "אני חושב שאנחנו פועלים נכון, ואני חושב שאם האמריקאים היו פועלים יחד איתנו היינו כן מצליחים יותר. זה בסדר גמור שהם חושבים אחרת, זה לא יפריע לנו לעשות את מה שאנחנו צריכים, כי אנחנו מאמינים בזה. אני מקווה שבסוף הם יבינו שאנחנו צודקים".