בבית משפט השלום בראשון לציון הוגשה היום בצהריים הצהרת תובע נגד דניאל קדר בן ה-64, החשוד ברצח יז"ם הנדל"ן אלדד פרי. במשטרה מבקשים להאריך את מעצר החשוד על מנת לאפשר לפרקליטות מחוז מרכז להגיש נגדו כבר בימים הקרובים כתב אישום חמור. 

עם סיום החקירה ניתן לציין כי המשטרה מסתמכת על דוח בליסטי, שבו נמצאה התאמה מלאה בין האקדח אותו נושא קידר ברישיון לבין הקליעים והתרמילים שנמצאו בגופת המנוח ובזירה, וכן ממצאים רבים נוספים שהצליחו החוקרים לאסוף במהלך החקירה. בכללם, זיהויו של החשוד במצלמת אבטחה בכניסה לביתו של הקורבן מספר פעמים, איכון מכשיר הטלפון שלו בזירת האירוע מספר פעמים לפני יום הרצח, וכן התחקות אחר הרכב ששימש אותו בעבודה, אשר זוהה הן בזירת הרצח והן סמוך לבית הקורבן מספר פעמים קודם הרצח.

לפי המשטרה, מאז חודש מרץ תכנן קידר בקפידה את חיסולו של יזם הנדל"ן פרי, תוך שהוא שומר על כוונותיו, מבצע תכנון מוקפד מעקבים אחר הקורבן, מתזמן היטב את הגעתו לבית הכנסת בחווה החקלאית ברחובות ששימש מספר מתפללים מצומצם בלבד, ומחליט על מועד הרצח לאחר שגיבש את ממצאיו.

מהדוח הבליסטי עולה כי מדובר ברצח אכזרי, ולא בכדי המליץ קצין המשטרה בפני משפחתו של פרי שלא לעיין בדוח. במשטרה ובפרקליטות בטוחים כי המניע לרצח הנו נקמה, שמקורה באובדן כספי של למעלה משני מיליון שקלים, אותם שילם החשוד ליזם הנדל"ן, וזאת בעבור הסכם על הנייר לרכישת שתי דירות בפרויקט בנייה בלוד.

עוד עלה מהחקירה כי בחודש פברואר האחרון, עת נדרש קידר לשלם סכום של 1,300,000 שקלים נוספים עבור הדירות אותן רכש, כשהוא מחזיק בידו מסמך ערבות לקרקע ששועבדה עבורו שבדיעבד התברר לו כי אותו מסמך נמצא ברשותם של רוכשים נוספים וכי על פניו אין לו שום ערך, הוא גומר אומר ומחליט לחסל את הקורבן. 

במהלך החקירה ביצעו החוקרים הצלבות מידע והרכיבו חלק אחר חלק את הפאזל שהוביל לפיצוח הפרשה, החל ממצלמה שאותרה בצומת, לא רחוק מזירת האירוע, דרך אופנוע כהה שחיפשו בעקבות מידע שנמסר להם מיד לאחר הרצח על ידי עוברי אורח הנוהגים לבצע ג'וגינג באזור, וכלה בפילוח למעלה מ-2,000 חשודים פוטנציאליים שאוגדו ברשימה על ידי עורכי הדין שמונו לניהול נכסיו נכסיו וענייניו של פרי והחברה בבעלותו.

החוקרים ממפים שם אחר שם, ומזהים בשיחות בקבוצת ווטסאפ את אלו שהיו אלימים יותר בהתבטאויות במהלך השיחות. בסופו של דבר, כשהבינו שמדובר באופנוע שאינו שכיח, מסוג קוואסקי נינג'ה 1,000 שנת 2020, הם ניסו לאתר בין אותם חשודים את מי שנושא ברישיון ובכלי הרכב הדו גלגלי הזה, וכן מחזיק ברשותו אקדח מסוג גלוק, שתרמיליו וקליעיו נמצאו בזירה. 

הבדיקה הזו מסכמת את הממצאים, וממקדת את החשד כלפי קדר. המשטרה מנהלת חקירה סמויה, אולם החוקרים מבינים מהר מאוד כי כפי שהחשוד שמר בקנאות על כוונותיו, התכנון וביצוע הרוצח, הוא לא ישתף איש באחריות למעשה, ואז מתקבלת ההחלטה לבצע את מעצרו, כאשר במרכזה הרצון להגיע לאקדח המהווה את הבינגו בפיצוח הפרשה. 

בלשי וחוקרי ימ"ר מרכז עורבים לקדר בחניון שליד ביתו, ובעת שהוא שב לביתו הם מבצעים את מעצרו, והוא לא מופתע מכך. בחזקתו נתפס האקדח שנשלח לבדיקת מעבדה בליסטית, ו-48 שעות לאחר מכן מגיעה הבשורה לחוקרים, ולפיה קיימת התאמה מלאה בין האקדח של קדר לבין הקליעים והתרמילים שנאספו מהזירה ומגופו של המנוח. 

בשלב הזה קדר מצוי במעצר, כשיחד איתו הופעלו בחקירה גם בני משפחתו הקרובה, הבוס שלו במקום העבודה, וכן חבר שלו מפתח תקווה, אליו הגיע באותו יום שישי לאחר הרצח.

כבר מקריאת העדות שלהם עלה בבירור כי איש מביניהם לא היה שותף למעשה ולא ידע על כוונותיו ותכניותיו של החשוד, ולא ידע כי ביצע עת המעשה המתועב. החוקרים שחררו את כל המעוכבים לביתם ללא תנאי וללא רבב, ובפניו של החשוד הוטחו ראיות וממצאים. 

החשוד מסר אליבי שהופרך כבר בראשיתו, ובחר לשמור על זכות השתיקה. אלא שבתרגילי חקירה הצליחו החוקרים לחלץ מפיו משפטים מפלילים. הכחשתו של החשוד נותרה בעינה גם לאחר שהונחו בפניו ממצאי החקירה הבליסטית, אולם בפרקליטות החליטו כי יש מקום להגיש נגדו כתב אישום בגין רצח.

רב פקד עזרא גולדשטיין, מ"מ מחלק תשאול ביחידה המרכזית (ימ"ר), מספר: "הגענו לזירה ביום שישי, מצאנו את המנוח סמוך לרכב שלו ליד בית הכנסת שבו התפלל בחווה החקלאית ברחובות באופן קבוע במהלך השנה שקדמה לרצח. עוברי אורח שעושים ג'וגינג סיפרו לנו כי הם זיהו אופנוע כהה שעזב את המקום וזה היה העוגן שלנו".

"צריך להבין שמדובר בבית כנסת עם מספר מתפללים מצומצם, בני משפחה וחברים קרובים בלבד. אנחנו עושים סריקות ומחפשים מסלול הימלטות, ובמהלכן אנו מאתרים מצלמה באחד הצמתים שהיוותה עבורנו אמצעי משמעותי ביותר", סיפר גולדשטיין.

"בתיעוד אנחנו מזהים אופנוע קוואסקי נינג'ה 1,000 שהוא לא שכיח ואנחנו מתמקדים בו וממהרים לבצע הצלבה בין האופנוע לבעל אקדח ברישיון. ידענו שמדובר באקדח מסוג גלוק ואיכון ואמצעים נוספים שהצלבנו הצביעו על חשוד אחד שיש לו את כל המאפיינים. מדובר בזירה מאד אכזרית, דו"ח בליסטי שמתאר מקרה קשה ביותר ואנחנו מבינים שמדובר ברצח ממניע של נקמה", ציין.

גולדשטיין המשיך: "צריך להבין שתחילה קיבלנו רשימה המונה מעל 2,000 אנשים פוטנציאלים לביצוע הרצח - חלקם שותפים, חלקם בעלי מניות, חלקם רוכשים ואחרים משקיעים. לאט לאט אנחנו מגיעים להנחה לפיה הרוצח הוא רוכש דירה שאיבד את כל כספו. המידע שלנו מצביע על חשוד ששילם למעלה משני מיליון שקלים במסגרת רכישת שתי דירות בלוד ובחודש פברואר התבקש להעביר מיליון ושלוש מאות אלף שקלים נוספים, תוך שהערבות שקיבל הסתכמה בשעבוד חלקה שבדיעבד התברר לחשוד כי המסמך נמסר למספר משקיעים, כך שאותה חלקה לא רלוונטית עבורו".

"אנחנו חוזרים אל המצלמה הראשונה ודרך המצלמה אנחנו מגיעים את סוג האופנוע שלא מאד שכיח ומהתרמילים שאנחנו מוצאים בזירה אנחנו מבינים שמדובר בנשק מסוג גלוק", המשיך גולדשטיין. בשלב הבא אנחנו בודקים את האזור, לא מיום הרצח אלא מימים קודם לכן, שכן ההערכה שלנו היא שהמחסל ביצע תכנון מוקדם ומאחר וקיבלנו התאמה שסוגרת על החשוד אנחנו מתחילים לבדוק את כל מה שעוטף אותו ומנהלים חקירה סמויה".

לסיום אמר, "אנחנו מבינים שהרכב הפרטי שלו ששימש אותו לעבודה היה באזור ביתו של הקורבן מספר פעמים ובאזור זירת הרצח ומצליחים לבצע הצלבות בין המידע שלנו, הנחת העבודה והממצאים שאנחנו נחשפים אליהם.

מדובר באדם שלא שיתף איש בכוונות שלו. הוא תכנן וביצע באופן עצמאי בדיוק על פי הנחת העבודה שלנו, לפיה לא מדובר בארגון פשיעה אלא ברוצח בודד שמסתיר באיזולירבנד (סרט בידוד) את לוחית הרישוי. אנחנו מנהלים כאמור חקירה סמויה סביבו ומבינים שכמו שהוא לא שיתף בתכנון הוא לא ייפול וישתף איש, ולכן צריך להתקדם לגביו".